стрибнути на головну сторінку  
 ::: головна сторінка ::: про сайт ::: форуми ::: мапа сайту ::: статистика ::: відпочинок :::
Українські Карпати
РЕГІОН 
ТОПОГРАФІЯ 
ГІДРОГРАФІЯ 
КЛІМАТ 
ФЛОРА 
ФАУНА 
ОХОРОНА ПРИРОДИ 
ПРО КРАЙ 
Карпати туристські
МАТЕРІАЛИ 
ТРАНСПОРТ 
КАРТИ 
СПОРЯДЖЕННЯ 
МАРШРУТИ 
РЕПОРТАЖІ 
ВИПАДКИ 
ВІДПОЧИНОК 
ПОГОДА 
РІЗНЕ 
Друзі та партнери


   ::: ГОЛОВНА / МАТЕРІАЛИ / Маркування шляхів і стежок / Інструкція зі знакування туристичних шляхів (Львів) :::

Інструкція зі знакування туристичних шляхів.

1. Галузь застосування

Ця інструкція встановлює класифікацію туристичних знаків, які служать для орієнтації та вибору напряму руху туристів на туристичних шляхах з активними способами пересування, вимоги до їх виготовлення, а також правила та порядок розміщення знаків на туристичних шляхах.

Інструкція поширюється на організації, підприємства незалежно від форм власності та приватних осіб, які прокладають, мають намір прокласти або користуються туристичними шляхами, розташованими в Львівській області.

Інструкцію розроблено згідно вимог Закону України «Про туризм», Указу Президента України «Про основні напрями розвитку туризму в Україні до 2010 року?, Постановою Кабінету Міністрів України «Про утворення Державної спеціалізованої аварійно-рятувальної служби пошуку і рятування туристів», ДСТУ 2586-94 «Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування», ДСТУ 3587-97 «Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану».

Інструкція набирає чинності від дати її опублікування

2.Визначення

У цій інструкції застосовуються такі терміни та їх визначення:

  • 2.1 Туристичний шлях - дороги, стежки, водойми, призначені для туристичних походів (подорожей з активними способами пересування), відповідним чином позначені туристичними знаками.
    • Примітка 1. Складовими туристичного шляху є також початкові, кінцеві та проміжні пункти
    • Примітка 2. До активних способів пересування туристів відносяться пішохідний, велосипедний, лижний, кінний та водний (з застосуванням маломірних плавзасобів).
  • 2.2 Туристична траса - затверджений суб'єктом туристичної діяльності і відповідним чином оснащений маршрут туристичного походу.
  • 2.3 Туристичний маршрут-попередньо намічений суб'єктом туристичної діяльності шлях або комбінація шляхів туристичної подорожі, що характеризується визначеним порядком пересування туристів через географічні пункти.
  • 2.4 Паспорт туристичного шляху - документ, що включає опис шляху, карту масштабу не менше 1:100000, журнал обслуговування шляху з переліком застосованих туристичних знаків, розділами про роботи з відновлення знаків та зміни в перебігу шляху.
  • 2.5 Туристичні знаки - уніфіковані кольорові знаки, призначені для орієнтації та правильного вибору напрямку руху туристів на шляху.
  • 2.6 Реєстр туристичних шляхів - документ, який створюється з метою обліку ознакованих туристичних шляхів, причому номер шляху в Реєстрі повинен відповідати номеру, який наноситься на знаках відповідного шляху.
  • 2.7 Знакування туристичних шляхів - це процес встановлення туристичних знаків на природних або штучних об'єктах згідно з існуючими правилами.
  • 2.8 Комісія із знакування туристичних шляхів - постійно діюча на громадських засадах при місцевих органах виконавчої державної влади в галузі туризму комісія, яка складається з фахівців, що мають відповідну підготовку та досвід і до основних функцій якої належать: розгляд заявок та видача дозволів на знакування шляхів, контроль за проведенням робіт зі знакування, а також ведення Реєстру.
  • 2.9 Знакувальники - фахівці, які мають відповідну підготовку для проведення робіт з встановлення туристичних знаків, підтверджену офіційним посвідченням місцевого органу державної виконавчої влади в галузі туризму за поданням комісії.

3. Загальні положення

  • 3.1 Роботи зі знакування туристичних шляхів проводять з метою підвищення інформативності та безпеки туристів з урахуванням вимог чинних в цій сфері законодавчих та нормативних документів та цієї інструкції.
  • 3.2 Прокладання туристичних шляхів потрібно здійснювати територіями, що містять привабливі з погляду природної, історичної, культурної, етнографічної та архітектурної цінності туристичні об'єкти.
  • 3.3 Під час прокладання туристичних шляхів слід враховувати наступні вимоги:
    • туристичні шляхи не повинні пролягати територіями, які потенційно небезпечні для туристів ; там, де можливі зсуви, обвали, лавини, болота, річкові пороги, тощо, та створювати небезпеку для інших учасників руху, наприклад, велосипедні чи кінні шляхи не повинні проходити по пішохідних доріжках, чи автострадах;
    • слід дотримуватися правил прокладання шляхів вже існуючою мережею стежок і доріг;
    • потрібно враховувати можливості ночівлі туристів у відведених для цього місцях та засобах розміщення;
    • початкові, проміжні та кінцеві пункти шляхів повинні бути максимально наближені до зупинок громадських видів транспорту;
    • новий шлях потрібно прокладати з урахуванням вже існуючих, без кружлянь і петель;
    • знаки не повинні заступатися іншими природними чи штучними об'єктами, потрібно враховувати можливість профілактичних, ремонтних, будівельних робіт власниками доріг чи об'єктів у районі прокладання нового шляху;
    • знаки потрібно наносити на підготовлену поверхню з допомогою відповідних шаблонів та пристосувань або у вигляді готового малюнку.
  • 3.4 Заявку на проведення робіт зі знакування туристичного шляху подають до комісії зі знакування туристичних шляхів, що дії; при обласному органі виконавчої влади в галузі туризму. Заявку можуть подавати туристичні фірми та інші суб'єкти туристичної діяльності, громадські організації, об'єкти природно-заповідного фонду, заклади розміщення туристів, органи місцевої влади, а також приватні особи, які надають туристичні послуги. До заявки додасться проект паспорту туристичного шляху з описом, картою та переліком необхідних туристичних знаків, а також відомості про наянність власних можливостей для проведення робіт зі знакування або потребу в залученні фахівців.
  • 3.5 Комісія зі знакування туристичних шляхів розглядає подані матеріали у місячний термін і робить висновки щодо доцільності прокладання шляху, необхідності погодження паспорту шляху з землекористувачами, санітарно-епідеміологічною службою, аварійно-рятувальною службою, іншими організаціями та сприяє здійсненню погодження. Після погодження паспорту комісія видає дозвіл (ордер) на знакування шляху і його реєстраційний номер.
  • 3.6 Знакування шляху здійснює кваліфікований знакувальник або група осіб під керівництвом знакувальника. Після закінчення робіт комісія приймає ознакований шлях, затверджує паспорт шляху, та заносить його до Реєстру туристичних шляхів.

4. Класифікація та опис туристичних знаків

  • 4.1 Туристичні знаки поділяються на підтверджувальні, інформаційно-вказівні та попереджувальні. Підтверджувальні знаки підтверджують даний шлях; інформаційно-вказівні підтверджують даний шлях, вказують напрямок руху та надають додаткову інформацію; попереджувальні сигналізують про можливу небезпеку на даному туристичному шляху та його особливості.
  • 4.2 Спосіб пересування туристів шляхом розрізняється за допомогою кольорового маркера, при цьому пішохідному способу пересування відповідає жовтий колір маркера, велосипедному - зелений, лижному - червоний, водному - синій та кінному - чорний.
  • 4.3 Категорія та порядковий номер шляху згідно Реєстру розрізняється за допомогою номера.
    Шляхи поділяються на такі категорії: міжнародні, національні, регіональні та місцеві:
    • міжнародні шляхи позначають літерно-числовим кодом, наприклад Е8 (Трансєвропсйські пішохідні шляхи), Е4 (Велосипедні шляхи «ЕuroVelo»);
    • шляхи національного значення позначають числом від 1 до 10;
    • шляхи регіонального значення - числом від 11 до 99;
    • шляхи місцевого значення - числом від 100 до 999;
  • 4.4 Підтверджувальний знак (мал.1) - це прямокутник білого кольору розміром 150х200 мм, на який наносять горизонтальний маркер кольору, що відповідає способу пересування даним шляхом, у вигляді смуги шириною 50 мм, рівновіддаленої від довших сторін прямокутника. На маркер наносять номер шляху білим кольором. Висота цифр - 40 мм. Підтверджувальні знаки, які встановлюються вздовж автомобільних дорігу вигляді табличок, мають розміри 200х200 мм і містять у верхній частині знаку стилізовані зображення пішоходів, велосипеда, вершника, згідно з ДСТУ 2586 91 „Знаки дорожні”, відповідно для пішохідного і лижного (знак 6.22), велосипедного (знак 4.12), кінного (знак 4.15) способів пересування. У нижній частині знаку розміщують номер шляху. По краях знаку наносять кайму шириною 10 мм. Всі елементи знаку виконують в кольорі, що відповідає способу пересування по шляху (мал.2, ). У випадку пішохідного способу пересування номер шляху та стилізовані зображення пішоходів виконують чорним кольором.
  • 4.5 Інформаційно-вказівні знаки поділяють на вказівні, інформаційні, знаки початку шляху, знаки додаткової інформації та інформаційні схеми.
    • 4.5.1 Вказівні знаки (мал.З) мають вигляд прямокутника білого кольору розміром 150х200 мм зі скошеними краями у формі стрілки, що вказує напрямок руху, на який нанесено маркер шириною 50 мм з закінченням у вигляді стрілки відповідного кольору та номером шляху.
      Вказівні знаки, які встановлюють вздовж автомобільних доріг у вигляді табличок, мають розміри 200х200 мм і містять у верхній частині знаку стилізовані зображення пішоходів, велосипеда, вершника, згідно з ДСТУ 2586. У нижній частині знаку розміщують номер шляху та стрілку, яка вказує напрямок руху. По краях знаку наносять кайму шириною 10 мм. Всі елементи знаку виконують в кольорі, що відповідає способу пересування по шляху (мал.4, ). У випадку пішохідного способу пересування номер шляху та стилізовані зображення пішоходів викопують чорним кольором.
    • 4.5.2 Інформаційні знаки (мал.5) мають вигляд прямокутника білого кольору розміром 150х350 мм зі скошеними краями у формі стрілки, що вказує напрямок руху. У прямокутній частині знаку наносять назви географічних пунктів, що зустрічаються на цьому шляху (проміжних чи кінцевих) українською та англійською мовами та відстань до них у кілометрах, причому розмір великих букв І цифр 30х20 мм та 20х15 мм відповідно. У трикутній частині знаку наносять маркер кольором, що відповідає способу пересування, шириною 50 мм з номером шляху на ньому. Інформаційні знаки, які встановлюються вздовж автомобільних доріг у вигляді табличок, мають розміри 200х350 мм і містять у верхній частині знаку стилізовані зображення пішоходів, велосипеда, вершника, згідно з ДСТУ 2586. У верхній частині знаку розміщують стрілку, яка вказує напрямок руху. У нижній частині знаку розміщують номер шляху, та інформацію про географічні пункти на шляху з відстанню до них у кілометрах. Всі елементи знаку, крім інформації про географічні пункти, які наносяться чорним кольором, виконують в кольорі, що відповідає способу пересування по шляху (мал.6). У випадку пішохідного способу пересування номер шляху та стилізовані зображення пішоходів виконують чорним кольором.
    • 4.5.3 Знаки початку шляху (мал.7) мають розміри попереднього знаку, як на мал. 5, але у прямокутній частині наносять символ початку шляху - кільце кольором, що відповідає способу пересування, зовнішній і внутрішній діаметр якого становлять відповідно 100 та 50 мм. На знаках, які встановлюються у вигляді табличок вздовж автомобільних доріг і мають розміри 200х350мм, наносять стилізовані зображення пішоходів, велосипеда, вершника, згідно з ДСТУ 2586, кільце та стрілку, яка вказує напрямок руху, кольором, що відповідає способу пересування (мал.8). У випадку ні і похідного способу і іересування номер шляху та стилізовані зображення пішоходів викопують чорним кольором.
    • 4.5.4 Знаки додаткової інформації - прямокутник жовтого кольору розміром 150х350 мм, на якому позначають символ туристичного оглядового об'єкту та пункт надання першої медичної допомоги червоним кольором (мал.9, ) або інших об'єктів згідно з ДСТУ 2580, напр. «КГМШНГ», «ГОТЕЛЬ», «БУДИНОК ДЛЯ ВІДПОЧИНКУ (СІЛЬСЬКА ОСНЛЯ)», «ПИТНА ВОДА», «ПРИСТАНЬ». «ВИПАС ДЛЯ КОНЕЙ», «ПРОКАТ (РЕМОНТ) ВЕЛОСИПЕДІВ (ЛИЖ, СПОРЯДЖЕННЯ)», «ТЕЛЕФОН», «ПУНКТ ХАРЧУВАННЯ», «ДОВІДКА», (мал.,в,г,д,е,є,ж,з,и,і) - чорним кольором, та їх назви чорними буквами українською та англійською мовами і стрілку, яка вказує напрямок до об'єкта та відстань до нього в кілометрах.
    • 4.5.5 Інформаційні схеми з зображенням шляху або мережі шляхів (мал.10) розміром 500х700 мм, на якій позначають населені пункти та важливі туристичні об'єкти. Схеми кожного шляху виконують у кольорі, що відповідає способу пересування, букви наносять чорним кольором на білому фоні. За необхідності нанесення схем двох і більше шляхів, табличка може бути більших розмірів.
  • 4.6 Попереджувальні знаки поділяють на знаки, які попереджають про небезпечний відтинок шляху; знаки, які попереджають про початок спільного відтинку шляху;знаки, які попереджають про перешкоди на шляху.
    • 4.6.1 Знаки, які попереджають про небезпечний відтинок шляху - прямокутник жовтого кольору розміром 200х350 мм, на якому розміщено знак оклику червоного кольору та назва небезпечного відтинку чи об'єкту українською та англійською мовами, напр. «ЛАВИНИ», «НЕБЕЗПЕЧНИЙ СПУСК», «ПОРОГИ», «КАМЕНЕПАДИ», «ОСИПИЩА» (мал.11);
    • 4.6.2 Знаки, які попереджають про початок спільного відтинку шляху для різних форм пересування, наприклад пішохідного з велосипедним, або пішохідного з кінним -прямокутник жовтого кольору розміром 200х350 мм, на якому розміщено знак оклику червоного кольору та символ велосипеда чи вершника згідно з ДСТУ 2586 (мал.11а). По краях знаку наносять кайму червоного кольору шириною 10 мм;
    • 4.6.3 Знаки, які попереджають про перешкоди на шляху, що мають постійний або регулярний характер, напр. про можливість появи тварин - знак розмірами 200х200 мм жовтого кольору з символом тварини згідно з ДСТУ 2586 чорного кольору (мал. 11б) або про інші перешкоди, назви яких наносяться українською та англійською мовами;
      «ПЕРЕПРАВА», «БОЛОТО», «КРУТИЙ ПІДЙОМ (СПУСК)», «БУРЕЛОМ», «ЗСУВ» чорним кольором. По краях знаку наносять кайму червоного кольору шириною 10 мм.
  • 4.7 Зворотна сторона знаку та стояк, на якому кріплять знак, що встановлюють вздовж автомобільних доріг, повинні бути сірого кольору (згідно з ДСТУ 2586).

5. Правила встановлення туристичних знаків на шляхах

  • 5.1 Туристичні знаки встановлюють у вигляді табличок зі стояком згідно з ДСТУ 2586 та ДСТУ 3587 (допускається встановлення табличок на існуючих стояках чи металевих конструкціях у разі згоди їхнього власника), або наносять відповідний малюнок на природних чи штучних об'єктах (деревах, каменях, стовпах, крім високовольтних опор, тощо). Таблички, які встановлюються вздовж автомобільних доріг, виготовляють а металу, пластику або дерева та розміщують по правій стороні дороги приблизно на висоті очей туриста (160-200см), якщо інша висота не обумовлена в технічних умовах власника доріг. На такій самій висоті розміщують знаки, нанесені у вигляді малюнку на природних чи штучних об'єктах. Таблички повниш мати світлоповертальну поверхню. Знаки повинні інформувати про правильний перебіг шляху і знаходитися в полі зору туриста, що рухається шляхом, На відкритих місцевостях допускається нанесення знаку на об'єктах, які віддалені від шляху на відстані до 30 м. Допускається нанесення знаків у вигляді кільця відповідного розміру навколо тонких стовбурів дерев або інших об'єктів. Рекомендується уникати розміщення знаків на сухих або пошкоджених деревах. Знаки слід розміщувати так, щоб їх було видно за складних погодних умов і вони не були закриті іншими об'єктами для туристів, які знаходяться на шляху.
  • 5.2 Знаки наносять на підготовлену поверхню фарбою за допомогою шаблонів або прикріплюють готовий малюнок. Підготовка поверхні полягає в очищенні від бруду, старої кори, пошкоджень від іржі, тощо, та за необхідності - в грунтуванні поверхні об'єкта. Місце, на яко наносять інформаційні елементи знаку-маркер та номер, повинно бути додатково вирівняне і прогрунтоване.
  • 5.3 Підтнерджувальні знаки (мал.1, 2) розміщують на прямолінійних відтинках шляхів, а також за перехрестям доріг (стежок, водойм).
    Інформаційно-вказівні знаки розміщують перед перехрестями чи розгалуженнями доріг, стежок, водойм (мал.З, 4, 5, 6), на початку та в кінці туристичного шляху (мал.7, 8).Інформаційно-вказівні знаки, зображені па мал.9, встановлюють безпосередньо перед туристичним об'єктом або на початку шляху, що веде до нього, із зазначенням напрямку та відстані до об'єкту. Інформаційні таблички розміром 500х700 мм (мал.10) встановлюють на початку, в кінці та у вузлових точках шляху. Попереджувальні знаки встановлюють:
    • перед початком небезпечного відтинку шляху або на початку відгалуження з небезпечним відтинком (мал.11);
    • на початку спільного відтинку шляхів з різними формами пересування (мал. 11а);
    • перед відповідною перешкодою на туристичному шляху (мал. 11б).
  • 5.4 Знаки, які розташовані вздовж автомобільних доріг, встановлюють перед або за перехрестям на відстані 30- 150 м до нього та за 50 м до дорожніх знаків, якщо ішла відстань не обумовлена в ТУ власника доріг.
  • 5.5 На перехресті трьох і більше доріг, стежок, на якому туристичний шлях змінює напрям, встановлюють вказівний і підтверджувальний знаки згідно їх правил розміщення.
  • 5.6 Під час встановлення туристичних знаків потрібно позначати усі розгалуження, на яких даний туристичний шлях може змінити напрям (крім коротких обхідних (об'їздних) і тупикових шляхів та доріг, які закінчуються в'їздом у подвір'я, угіддя, інші об'єкти).
  • 5.7 Знаки на лижних шляхах встановлюють таким чином, щоб кожний наступний знак було видно від попереднього.
  • 5.8 На прямолінійних відтинках шляху можуть бути встановлені підтверджувальні знаки, якщо протягом 10-15 хв. пересування по ньому з середньою для цього способу пересування швидкістю не встановлені інші знаки. При цьому, підтверджувальний знак потрібно встановлювати ближче до середини прямолінійного відтинку.
  • 5.9 Туристичний шлях повинен бути позначений для туристів, які рухаються по ньому в обох напрямках.
  • 5.10 На спільних відтинках декількох шляхів, туристичні знаки, що їх наносять, об'єднують в один блок таким чином, щоб кольорові маркери були розділені білими смугами (мал.12, 12а). На спільному відтинку трьох і більше шляхів з одним способом пересування встановлюється один знак, на якому на додатковому білому полі під маркером (наприклад для пішохідного шляху, мал. 12б) або на білому полі в нижній частині таблички, що встановлюється вздовж автомобільних доріг (наприклад для велосипедного шляху, мал. 12в) наносяться усі номери шляхів відповідним кольором. У випадку пішохідного способу пересування номер шляху та стилізовані зображення пішоходів виконують чорним кольором.

 

Зразки туристичних знаків

Підтверджувальні знаки
мал. 1.
мал. 2.
мал. 2а.
Інформаційно-вказівні знаки
мал. 3.
мал. 4.
мал. 4а.
мал. 5.
мал. 6.
мал. 7.
мал. 8.
мал. 9.
мал. 9а.
мал. 9б.
мал. 9в.
мал. 9г.
мал. 9д.
мал. 9е.
мал. 9є.
мал. 9ж.
мал. 9з.
мал. 9и.
мал. 9і.
мал. 10 (тисніть на картинку, щоб побачити збільшене зображення).
Попереджувальні знаки
мал. 11.
мал. 11а.
мал. 11б.
Об'єднання знаків
мал. 12.
мал. 12а.
мал. 12б.
мал. 12в.

 
Коментарі

Коментування доступне тільки зареєстрованим користувачам.

Якщо Ви зареєстровані на сайті - введіть свій логін і пароль у формі аутентифікації нагорі сторінки (якщо Ви логуєтеся з чужого комп"ютера - приберіть галочку "пам'ятати мене" і тоді, навіть якщо забудете прикінці роботи натиснути кнопку "Вийти", Ваша автентифікація на цьому комп'ютері знищиться як тільки Ви закриєте вікна броузера з відкритими сторінками karpaty.com.ua).

Якщо не зареєстровані - зареєструйтеся.
Коментарі до цієї статті
RIM повідомив(-ла) 12.09.2003 23:22
Шановані колеги, особисто мені ДУЖЕ ПРИКРО читати всі образи, які були і зараз засвічеі на ДУЖЕ ПОТРІБНОМУ І КОРИСНОМУ сайті. Будемо зважлеві! Є суддя - ЧАС, який нас розсудить. Особисто мені гидко читати особисті образи як в однин, так і в інший бік. просто образливо за українського туриста. Вибачте, що пишу з маленької букви"український". На превеликий жаль ми не заслуговуємо на букву велику. З великою повагою ставлюся до Нормалайзера, хоча й не підтримую його концепції щодо знакування (щодо особистого знайомства завжди радий, наприклад на географічному факультеті ЛНУ імені Івана Франка -служб. тел.964-536).
Вебмайстеру пропоную закрити обговорення в образливій формі щодо будь-якого знакування чи маркування.
У нас вийшло голосування ПРОТИ, а не ЗА.
Це дуже прикро. МИ не повинні ворогувати і тикати один в одного пальцем!!!!! Особисто я шкодую, що відверто висловив свою думку від імені "Розробників".
Можливо вийшло агресивно, ВИБАЧТЕ!!!. прошу " - Зітріть всі дописи (і цей також)" - НАЙГІРШЕ - коли принципові однодумці доводять корисну справу до абсурдної конфронтації. ЧАС нас розсудить.ВИ маркуєте - МИ знакуємо. Робимо потрібну справу. Далі буде... Хамство, образи залишайте подальше. Напрвду дивно і гидко бачити таке потворство серед ТУРИСТІВ. якщо ВИ такми себе вважаєте.
ХЛОПЦІ ПРОШУ ВАС ПРИПИНЯЙТЕ!!!!! Направду соромно за нас всіх!!!
webmaster повідомив(-ла) 10.09.2003 10:28
2 Taras V:
довго розглагольствувати і пояснювати не буду:

1. Анонімні закиди, не підписані принаймі емейлом для зворотнього контакту, до уваги не беруться. Чому? спробуйте здогадатися самі. Не розумію вашого небажання дати свою контактну інформацію. Це вже викликає підозру в не чистоті помислів. Дискутувати тут з неврівноваженим аномімом не маю бажання і роблю попередження останній раз. Маєте бажання продовжити балачку - будь-ласка - мій мейл до ваших послуг. Можемо також познайомитися - будете мати шанс плюнути мені в писок особисто:)

2. Поводьтеся коректно і ваші повідомлення будуть цілі і недоторкані. Будь-який натяк на образу чи перехід на особистості карається витиранням. До речі, у вашому останньому пості є натяк на образу, що дозволяє мені чи модератору їх витирати без роздумів. Всі пости вашої команди в кінці кінців зводяться до образ чи натяків про непорядність.

3. Про гешефти - так, ми з Василем оце недавно поділили мільйон 50/50 :)

4. Не подобаються наші (причому, зауважу, загальноприйняті в інеті) правила - зробіть свою власну спільноту, яка буде жити ша ВАШИМИ правилами.

Taras V [guest] повідомив(-ла) 09.09.2003 21:22
Дуже цікава ситуація. Моє пояснення, яке я раніше відправив на сайт про польську інструкцію знакування, яке нікого не ображало, чомусь витерли. А тепер люди знов попадаються на провокації Гутиряка. Свідомо чи несвідомо. Тут щось не чисто. Напевно є непоганий інтерес і webmaster грає в команді Гутиряка.
Але нащо тоді той цирк з “обговоренням”? Треба запатентувати авторство “цивілізованого обговорення”: поширювати образи тільки однієї сторони, і одночасно залякувати і не допускати власної думки від іншої. Якась комсомольська стінгазета чи агітка. Достатньо хоча б раз прочитати письменство Юрка. Я був кращої думки про сайт.

Нормалайзер повідомив(-ла) 05.09.2003 22:05
Ця стаття є найбільш "гарячою". І дуже помітно, що "підігрівається" вона особистими образливими випадами прихильників львівської системи. Чомусь обурює їх винесення на голосування непорівнювальних, на їх думку, систем (чи підходів). То це, панове, - справа автора сайту: що, як і коли виносити на обговорення, на показ чи просто так. Панові Василеві пани розробники львівської інструкції(далі - Розробники) вкотре вже закидають, що він не представляє усієї інстукції, а лише зручні для нього витяжки з неї... Ну й що? Так, він знакує стежки так, як він вирішив (ще при тому й чистить ті стежки). Очевидно також, що йдуть якісь фінансові рухи, Розробники, напевно, опинились за межами цих рухів, а Гутиряк - ні (це моє припущення, просто завше лемент роблять ті, хто так чи інакше в програші).

Я розумію прикрість Розробників: тут вона - для обговорення, а обговорення пішло в контексті неприйняття цієї інструкції вцілому (і зовсім не тому, що першим був комент Гутиряка): на "Українських Карпатах" переважно збирається "ходяча" громада, яка дивиться на знакування виключно споживацько-туристично: зручно це на терені, чи - ні. Я, та й не тільки я, кажу - ні, це - незручно, неефективно.

Ще за одне думаю: а чому б не зробити так, щоб знакували і так, і так - врешті, час все розставить на місця, чи хтось з "ходячих" вірить що найближчим часом промаркують щось, крім Моршина, по-львівськи? :) Забюрократизованість інструкції ясно вказує, що все обмежиться околицями Славська, Сколе і Стрия:)

Інша справа, що Розробники, напевно, крім відповідності стандартам, мають також на меті залучити під своє дітище якісь кошти, й це - нормальна позиція. Чи не вельми залучення поки виходить і у тому причина такої, скажем, некоректності в веденні дискусії?

Ще одне. Якщо метою знакування є "власне розвиток активного туризму в Україні" (с)RIM, то, погодьтеся, "з позицій глибокого наукового аналізу"(с)RIM, маркування стежок має такий же вплив на розвиток туризму, як, припустімо, дорожні знаки на розвиток автомобільної промисловості :) (с)Нормалайзер.

Останнє на нині: якби я побачив квіцін (скоріще, кшицін?) комент раніше Свана - кікнув би без роздумів, отут над віконечком - попередження є. Сван, оскільки ця стаття стала не місцем обговорення (та й в попередніх коментах від імені розробників нам сказали "спасибі"), а місцем нападок - може, завалити усю статтю?

Наостанок мушу наперед вибачитися, якщо люди, до яких я звертався "Розробники", в цьому обговоренні лише представляли Розробників, а не є ними (бо, на жаль, не знайомий особисто, хоча б з радістю це зробив), це - просто суб'єктивне визначення, соррі.
Kwicia [guest] повідомив(-ла) 05.09.2003 09:28
REMOVED
RIM повідомив(-ла) 26.06.2003 20:40
З Вашого дозволу висловлюю думку більшості розробників львівського варіанту знакування туристичних шляхів. По-перше висловлюємо подяку всім, хто прийняв участь у обговоренні. Зрозуміла агресивність багатьох конкурентів, зрозуміла непрофесійність підходу власне до знакування, а не маркування. Звичайно простіше перекалькувати методику за яку платять гроші, навіть при умові, що на власних теренах ця методика не пройшла остаточної стандартизації. "Розмальовка" лісів не передбачається! У нашому випаду зустрічність і строкатість знаків зменшена як мінімум вдвічі у порівнянні із вимогами маркування. Проте, ми, при аналізі фізіологічних та психологічних спроможностей візуального сприйняття людини, наголошуємо на логічності та збільшенні інформативності цієї ситеми. Є прохання уважно прочитати "Інструкцію" перед внесенням пропозицій і голосуванням. При чому тут "рекламні бігборди" від Василя ВІд "24.03? Натомість треба врахувати, що коли шлях виходить на автомобільний шлях потрібно притримуватися знаків у відповідності із вимогами дорожніх стандартів. У той же час універсифікація системи закування значно спрощує сприйняття туристичних знаків. Історія знакуання і розвитку туризму суттєво відрізняється від сучасного етапу. Якщо ми хочемо вступити у Європу як рівноцінний і конкурентний виробник туристичного продукту ми повинні відмовитись від іноземної турорганізаторської роботи на наших теренах. Але це не основний аргумент. Основним аргументом є все таки основна мета проведення знакування. Це власне розвиток активного туризму в Україні. Проведений аналіз західно- та центрально-європейських систем знакування і, врахувавши вимоги провідних європейських туристичних організацій у галузі активного туризму, ми запропонували просту і доступну для сприйняття систему знакуваня туристичних шляхів, яка до того ж пройшла важку стежку стандартизації. "ПРОСТО І ЗРОЗУМІЛО" від Нормалайзера, з позицій глибокого наукового аналізу, попало не в ті ворота.
Юрко повідомив(-ла) 07.04.2003 09:39
:)) сміх крізь сльози. Доречно. Тільки патики на літніх - то ті ж знаки на слупах, повиривають, повалять, на дрова пустять. Там, де дерева - на пд. боці живого стовбура, де їх нема - на каміннях природніх, чи викопних, як це робили поляки-чехи (це стосовно літніх). Зимові - дійсно... на верхах замете ті всі літні знаки, може й дійсно телеграфні 3 м слупи вкопувати, два метра снігу під Говерлою - не рідкість. Але не патики. Реально - буде те, що є і було. Ніяких знаків, тільки фарба.
Нормалайзер повідомив(-ла) 05.04.2003 00:07
Мислю так:
- для чого маркують маршрути? Щоб - не блудити.
- коли найбільше блуд сі чіпає? Коли не видно, де йти, коли не знаєш - де ти...
- чи робили такі речі до того (то я - про маркування)? А очевісьцє...

А тому:

1.Маркування має в першу і в єдину чергу лишитись суто МАР КУ ВАН НЯМ - (то я до того, що усі інформаційні вказівники - "Пасовище", чи там - "Дикі тубільці", "Аеропорт" - то зайве). В Карпатах-рель"єфі я не потребую таблички "Водоспад Гуркало", більше того: не вірю, що, навіть якщо її закріпити в принципово недоступному місці - вона надовго проіснує...
2.Що простіще - то практичніше. Ті номери, стрілки - то так ніби мудро. Але, я вважаю, - достатньо маркування чорногорсько-польським типом: крапки-риски певним кольором вздовж маршруту Ліпше - патики: є шанс, що й зимою верхолок виглядатиме з-під кучугури. Маленький, але - є.
3.Щодо маркування складності маршрутів. Думаю: зайве то. Нема в Карпатах таких пішохідних маршрутів, що вимагають власне ТЕХНІКИ туризму...
4.Маркування зимових маршрутів можна б робити такими висоооокими помальованими патиками. Всі інші способи - до лампади.
5.Маркувати маршрути кінські, лісапедні та, о ж що.., водні... Проти я. Зайве. Нормальні водники виходять на маршрут як на війну: по-реальному, по обстанівці... А де пройде кінь (чи, припустімо, лісапєд протягнеться) - там пройде й пів-двогорбого-верблюда (читати: людина під плєнцаком)...
6. Знак 11б... "ПОЯВА ТВАРИН"... Плачу і ридаю аки майбутній созєрцатєль цього безглуздя... Ну й просто "Ну ж не йорж твою дякую" за 9е. Рацуху дам: особливо необхідним вважаю вказівник "Аеропорт Бориспіль: 540 км", самольот на голубуюватому тлі... І ще одне з того ж ряду: "До Проксіми Центаври - півтора парсека, за Синяком - наліво".

Вся інструкція - занадто намудрована, зашорена і роздута. Треба - простіше. Як на мене: вистарчить патиків та фарби... А на таку річ - чи треба інструкція?
Dziadyk повідомив(-ла) 03.04.2003 19:00
Як один зі співавторів інструкції буду радий прочитати обгрунтовані!!! зауваження та змістовні пропозиції. Зауважу, що інструкція не є остаточною, тому Ваші побажання та пропозиції будуть обовязково враховані.Саме для цього інструкція розміщена на сайті для
більш широкого обговорення.
vasyl повідомив(-ла) 25.03.2003 15:43
Степане, не переймайся. Інструкція для ЛЬВІВСЬКОЇ області, тому що підписів від Закарпаття та Чернівців не було!!! (А ми проти 3 голосами). Нами пропонувався компромісний варіант про застосування літеро-цифрового маркування в низинній частині та на підхідних маршрутах, але їх категоричність немає меж - ми пуп землі. В принципі, все тоді вперлось в одну людину.
Sanator повідомив(-ла) 25.03.2003 01:11
Що до технічного боку питання:
Такі речі дешево і сердито вирізаються із плівки Оракал на будь-якому плотері. Знак середньої величини коштуватиме не більше 2-3 грн.
Це на випадок коли "після бою руками не махають". Треба було вмішуватися у процес коли це маркування обговорювалося. Я пропонував зовсім іншу схему. Але Львівян виявилося більше аніж всіх інших тому і ваша взяла верх. Так що маємо те що маємо... :-(
(перепрошую...)
Sanator повідомив(-ла) 25.03.2003 01:05
Дійсно, стаття "Інструкція зі знакування туристичних шляхів" корисна. Було би краще зробити файлик у COREL і подати їх у натуральну величину. Тоді ще було б більше вдячних за непотрібність кожному робити одну і ту ж роботу...
Хтось має таке уже готове чи "не дам ся узвідати" :-) ?

vasyl' повідомив(-ла) 24.03.2003 18:01
Давайте на кожній стежці в Карпатах рекламні бігборди (з тампаксом напр.)поставимо. Інтеграція в Європу, шоб цивілізовано було! :-(
Нормалайзер повідомив(-ла) 23.03.2003 02:26
Ех... Покрадуть-поламають то все... При умові, звичайно, що спочатку помаркують... Та, в принципі, ще невстановлені-приготовані покрадуть. Якщо приготують.
2 Сван. В 5.3 - "підтверджувальні" має бути, не вичитав я, sorry...
Юрко повідомив(-ла) 21.03.2003 18:15
2 В.Г.: "...Більш реальним є передбачений альтернативний шлях...". Я був в курсі, просто тоді був ліміт-спиногриз.
vasyl повідомив(-ла) 21.03.2003 18:00
Юркові: п.5.1 ........або наносять відповідний малюнок на природних чи штучних об'єктах (деревах, каменях, стовпах, крім високовольтних опор, тощо).
vasyl повідомив(-ла) 21.03.2003 17:46
Юркові: згоден, мав на увазі "знакування не потрібне"
Scorp повідомив(-ла) 20.03.2003 18:55
Повністю підтримую Юрка у викладених ним поглядах. Знаки у горах нам нідочого!!! Як це так? Я спеціально виїжджаю у гори, подалі від міста, а тут на тобі - прямо, як на дорозі !
Нам того не треба! Не хочу показатися хуліганом, але я й сам би не втримався, щоб того знака кудись не свиснути з вищевикладених мотивів.
І не треба мені казати, що так не можна, бо дійсно не можна псувати всю природнб загадковість Карпат !!!!!!
Юрко повідомив(-ла) 20.03.2003 18:03
Я проти знакування у поданому вигляді. Як прихильник здорового консервативного погляду на ДИКІ Карпати, окремо вважаю, що у металевих знаків (особливо з опорами) немає майбутнього. Де гарантія, що місцеві не здиратимуть залізо на металобрухт, як це вони роблять з ЛЕП? Тим більше, що знаки будуть розміщені на висоті очей. Деякі консерватори в більшій мірі ніж я будуть знищувати знаки, в т. ч. з хуліганських мотивів, особливо кінські і водні, як нікому не потрібні. Чи зможе КС і ОДА постійно платити за їх оновлення? Більш реальним є передбачений альтернативний, практичніший і без сумніву дешевший спосіб - нанесення фарби на елементи рельєфу (дерева, камені тощо), як на Чорногорі у вигляді білоруськ. прапора чи червоних кружечків і як це буде робитися КС надалі.
ВИСНОВОК: Інструкція - яскравий приклад безплідної державної галочки, відірваної від життя.
2 Сван: пункт 3.1. - "безпеки"
2 В.Г.: "...не беремо до уваги професіоналів, яким Інструкція не потрібна". А для кого ще вона писана, як не для них?
vasyl повідомив(-ла) 20.03.2003 17:16
Для розігріву аудиторії та як перший противник даного принципу знакування, викладу свої погляди.
1.Найбільший супротив викликає можливість нанесення безмежної кількості маршрутів через буквенно-цифрове знакування маршрутів на кольоровому фоні - дуже нагадує інформацію на дорожніх знаках. Чи потрібно нам це? Про дикість наших гір тоді будемо писати легенди.
2. Немає поділу маршрутів по складності і звичайний мандрівник (не беремо до уваги професіоналів, яким Інструкція не потрібна) може нарватись на неплановані проблеми.
3.Означення способу пересування обмежується нанесенням одного кольору з буквенно-числовим означенням. На практиці всі ліси у нас повинні тепер стати зелено-жовтими, так як кількість саме пішохідних маршрутів є найбільшою.
Яка доцільність надання окремого кольору для маркування водних маршрутів?
4. Технічно складніше нанесення фарб разом з цифрами.
5.Жовта фарба є найменш стійкою до збереження, а таких маршрутів буде найбільше.



Вхід

На превеликий жаль, система Вас не упізнала :-(

   логін
   пароль

пам'ятати мене

Пошук

Вебкамера
Верховина


 
 ::: головна сторінка ::: про сайт ::: форуми ::: мапа сайту ::: статистика ::: відпочинок :::