Туристичне змагання 1999 року.
(Шості відкриті змагання з туризму серед учнів та студентів
Львівщини, присвячені дням Козацької СлавиJ
)
Дійові особи(J): Я
(Карась), Назар (той шо Шаман), Роман (далі просто Гамі), Юрка та
інші хлопаки та дівчата з Української Академії Друкарства (далі Поліграф).
3.05.1999 – 8.05.1999рр.
Маршрут: смт. Яремча – г.Синячка – перевал Сізіфа – перевал (на
хребтику Прелука) – перевал Ведмежий – перевал (між Кам’янкою і Озерною)
– г.Магура – Торунський перевал.
Довжина траси: 130 км.
Складність: І пішохідна категорія.
Ну, значить так…
В ті роки, коли відбувався цей похід, всі ми – я і мої друзі – мріяли
пройти одиничку і отримати відповідний папірець. А тут всім відомий пан
Дьячек свої щорічні змагання вирішив замутити. Отож думали ми не довго.
Вийшло так, що перед змаганнями довелося з нашої банди формувати кістяки
для двох вузівських команд – ЛДАУ і Поліграфу. Ситуація вийшла неприємна,
коли почали ділитися, і так ся стало, що нас з Назаром перекинули в команду
Поліграфу для підсилення бойового духу їхньої команди. Ми поматюгалися,
але в кінці кінців яка різниця – головне йти…
Старт відбувався зранку, з бази “Гуцульщина” (Яремча), 3-го травня. Ми
ж, щоб був час “адаптуватися”, приїхали 1-го, всіма любимим рахівським
поїздом. На другий день тим же поїздом приїхала дружня команда з ЛДАУ,
яких ми зустріли на вокзалі, привели на місце, і почали адаптовуватись
до складних гірських умов, активно використовуючи допоміжні засоби, котрі
привезли в скляній тарі (вжили всю наявну дозу допінгів, так що далі
похід відбувався традиційно – ні краплі оковитої – комент. Назар).
Зранку, прийшовши на старт, ми зрозуміли, що нас не 10, а 9, а команда,
згідно правил, повинна складатись з десятьох – 7 хлопців і 3 дівчини.
Не вистачало дівчини…Ну, але для таких козаків як ми, дівчину знайти –
не проблема (виторгували в команди ЛДАУ – в них була зайва – комент.
Назар), отож через дві хвилини ми були повністю укомплектовані, зареєстровані
і вийшли на маршрут одні з перших.
Отож, день перший (3.05)
Витягнули карту і побігли по селі, шукаючи стежку вгору. Ноги, почувши
волю, швидко винесли нас на невідомо який на хребет, ми повитягували компаси
і почали шукати Синячку. Ми всі – люди грамотні, карту читаєм як книжку
(якшо хтось вверх ногами не переверне – такий прикрий трафунок був
на попередіх змаганняхJ - комент. Назар).
Але якби не трапився нам лісник – думаю, ми б орієнтувалися там довго.
Але все добре, йдемо на вершину. Чим вище – тим холодніше. Ліс
покритий інеєм, на камінні сніг (внизу – жара). Підходим серпантином до
вершини, вийшли на фінішну пряму, а тут назустріч біжуть “Варяги” (славна
така команда), без рюкзаків. “Правильно, хлопці, йдете”,- кажуть. “А ви
куда?”- питаєм. Побігли…
Через 100 метрів – вершина, на якій було перше КП. Краєвид – чудовий.
Але милуватися часу нема, зимно, вітер і в потилицю дихають суперники,
треба втікати. Збігаєм вниз і зустрічаєм команду ЛДАУ, тобто вже за Синячкою.
На КП вони ше не були. Добре, думаю, якби всі так як вони орієнтувалисяJ
.
Далі падаєм в село. Спуск затяжний і стрімкий, всім вже починає набридати
цей похід, я ледве йду, дико хочу їсти і крутиться голова. Стаєм край
села.
День другий (4.05)
Починаю розуміти, чому більшість не любить ходити великими командами.
Підйом розпочався в восьмій, вийшли п’ятнадцять по десятій…Йдемо селом.
На подвірях, біля хат, працюють люди і поглядають на нас як на придурків.
Правда, вголос думок виражати не ризикують.
Пройшовши селом кілометра два, ловим “маршрутку” (так ми називаємо
машини типу КРаЗ’а чи “Урала” – комент. Назар) і їдем до центру села.
Наступне КП – на перевалі між Ігровищем і Сивулею, більшість дороги –
селами, по асфальті. Приїжджаєм в центр села. На обочині стоїть порожня
вантажівка. Ну, думаєм, треба хапати і їхати далі. Гукаємо нашому фірману
ставати, зупиняємось прямо біля неї, встаєм з дна кузова і бачим картину
– машина, яку ми вважали порожньою, насправді забита народом – принаймі
дві ворожі команди з наплечниками. Думали сховатисьJ
. (Але нічого, ми уклали взаємну угоду про нерозголошення даного факту
забороненого способу пересування на змаганнях, і підсіли до них, скинувшись
по гривні – комент. Назар).
Так ми доїхали до села Максимець, яке знаходиться на схід від Сивулі.
Пообганявши
тих, з якими разом їхали, ми, на нашу думку, прорвалися в лідериJ
. Але вже на підйомі до перевалу наздоганяєм групу туристів. Правда, конкурентами
вони нам не були, бо вирішили зійти з дистанції, та нам від того не легше,
бо через хвилину бачимо біжучих з гори "Варягів", без рюкзаків.
Рухаються в протилежному до напряму походу напрямі… Правильно, кажуть,
йдете, хлопці…
Виходим
на перевал і попадаєм в півметровий сніг. Сивуля і Ігровець повністю в
снігу. (Бачимо, як по Лопушній гребуть кілька чоловік – виявилося потім,
що команда ЛДАУ заїхала підручним транспортом задалеко і завдяки свому
інструктору вилізли вони аж під Сивулею з південного боку, ночували при
майже десятиградусному морозі, і потім валили верхом снігами і жерепом,
і на КП все ж не попали – комент. Назар)
Пробивши талон на КП і залишивши записку для дружнього ЛДАУ, біжимо
вниз, з надією все-таки добігти і стати на рівному.
Стежки
нема, є річка Лопушна… Ніч застає нас на середині спуску, і після перших
напружень в команді вирішуєм ночувати в річці. Погода чудова, тепло. На
те, що залишена в казанку вода за ніч переходить в твердий стан, намагаємось
не звертати уваги…
День третій (5.05).
Встаєм,
як завжди. Поки снідаємо, ворожі команди одна за другогою нас обходять.
Поснідавши, спускаємось таки вниз і йдемо вдовж Бистрика до позначеного
на карті мосту через Лімницю. На жаль, ми не врахували фактор природнього
впливу на дерев’яні конструкції в умовах експлуатації останніх в середовищі
гірської річки, тому були дуже розчаровані, побачивши як над річкою звисають
покручені рейки вузькоколійки. Але шо там тої річки – і я відважуюсь на
форсування вбрід.
Одягнувши
гумові штани від ОЗК і обв’язку, я сміливо рушаю в незвідані води ЛімниціJ
. Вище по річці стоїть Гамі і тримає кінець основи, яка другим кінцем
прив’язана до мене. То на випадок якщо течія буде сильна. Нижче по річці
стоїть Назар і теж мене тримає за допомогою репшнура. То на випадок, якщо
течія буде надто слабаJ (або основа
не витримаєJ - комент. Назар). Дві
треті шляху я пройшов нормально, а потім попав в центр течії. Здається,
нічого особливого, глибина по пояс, але на наступний раз я добре подумаю,
перш ніж підписуватись під щось подібне. Течія була настільки сильною,
шо я не міг зробити жодного кроку, а коли стояв не рухаючись, то ноги
їхали по дні, в буквальному розумінні.
Але
якось перебрався я на той берег і ми почали наводити переправу. Я закріпив
основу за рейку і далі все легко. Тільки почали переправлятися – як з
лісу виходить Свят (той шо зі мною і Назаром на Петрос ходив –> читай
репортаж про наш героїзм), який йшов за ЛДАУ.
Звичайно, ми зраділи цій зустрічі і запропунували скористатися нашою переправою,
але де там – вони хлопці горді, їм легше 4 км по цекотах дертися. Отож
вони пішли.
На другому березі ще залишалося половина нашої команди, коли до нас підійшов
лісник. Його питання – “Хлопці, а дрезина ще не їхала?” – навело в наших
рядах страх і паніку. Над річкою людина висить, а основа до рейки прив’язана!
Але на щастя обійшлося. Дрезина проїхала через 5 хв після того, як ми
відв’язали шнурок.
На станції Дарів догнали наших і разом вирушили до перевалу на хребтику
Прелука. По дорозі зустріли двох хлопців і дівчину, які саме блудили.
Їхня команда зійшла, і вони йшли самі.
Заночували разом з ЛДАУ під перевалом. Вночі холод не відчувався, просто
все тіло від низької температури і високої вологості боліло так, шо важко
було заснути. А холоду не відчували.
День четвертий (6.05).
Прокидаємось від шуму і не розумієм, що сталося. Назар встає, а намет
ніби хтось пробує повалити – весь хитається. Придивляємось – і бачим картину:
Назара волосся за ніч примерзло до стінки намету!!! Ми всередині надихали,
пара конденсується на стінках намету і перетворюється в лід, а Назар спав
крайній! Ось чому я всім раджу коротко стригтисяJ
.
Тільки-но ЛДАУ рушив, ми остаточно прокинулись. Невдовзі вийшли по мокрих
снігах на перевал. Тут я по-справжньому оцінив свої гумові штани, в яких
ноги намочуються лише від потуJ .
На перевалі повинно було бути КП, але ніхто його не знайшов. Знайшла одна
команда, 3 км на північ, та й то випадково… (як вони потім розказували
– хтось пішов набік “подзвонити” і знайшовJ
- комент. Назар) Тепер ми називаєм цей перевал “імені Дьячека”.
Вбивши півтори години на пошуки КП, спускаємось по газопроводу на сонячне
Закарпаття, до річки Мокрянка. На карті там позначена дорога з Комсомольська
аж під Попадю. Знову відчули, що не врахували цілу купу факторівJ
. Про дорогу – жодного натяку. Бачимо долину річки, завалену камінням,
деревами, та й сама річка явного берега не має. Йти було дуже весело.
Час від часу зустрічаєм галявини з покинутими гуртожитками лісорубів,
на яких стоїть море покинутої техніки – виїхати неможливо (повінь 1998
року захопила їх зненацька). В верхів’ях рельєф настільки одноманітний,
що доводилось кожних 200 метрів дивитися в карту. Добре, хоч орієнтир
був добрий – Попадя там помітно виділяється. В результаті вийшли
на перевал Медвежий, прямо на КП. На КП знайшли записку від наших. І знову
спуск річкою. Круті береги завалені буреломом і засипані снігом. Але спустилися
нормально, тільки Назар гепнувся в річку і добряче намок (по доброті
душевній я йшов замикаючим. Вся братва пройшла, а піді мною обсунувся
кусок берега і я з двох метрів впав в річку. Добре, що на наплечник, а
то не було би що витягувати – в річечці дно – суцільна плоска кам’яна
плитаJ - комент. Назар). Тепер я
розумію, чому він вкрай негативно ставиться до лямок для рук на моєму
наплічнику.
Цього разу все ж встигли до темноти добігти до рівного. Вночі – моя черга
чергувати біля мокрих черевиків. Сижу біля вогню з чарівною дівчиною Танею
з Левандівки, в коліна і лице пече, я зі спини змітаю іній (!).
День п’ятий (7.05)
Прокидались дуже довго. Як завжди, затримує “сімейний” намет. Народ,
не беріть в серйозні походи “сімейних”.
Йдемо понад річкою Озерянкою. Далі без проблем виходим до хутора Береги
– місцеві помогли. Тут – черговий КП. На КП – записка від наших, вставляють
нас на 2 години.
Наступний КП – в районі Синевирської Поляни, на сідловині між Озерною
і Камянкою. Минулого літа ми з Назаром в тиз районах ночували, коли йшли
з Осмолоди на Шипот (читай репортаж), то ж зразу
вивели команду до устя потоку, котрий приводить під сідловину. Це самий
оптимальний шлях і судячи з кількості слідів, народу там пройшло дуже
небагато. Появилася надія когось обігнати. І справді, на КП ми знайшли
записку від Свята, з якої було видно, шо ми скоротили розрив з ними з
2 до 1 години. Були пропозиції доганяти, але в нашому таборі почалися
конкретні “непорозуміння” з прекрасними половинами, і тому було вирішено
зупинятися на ночівлю.
День шостий (8.05)
Єдиний день, коли в нас спостерігалася дисципліна. В 7 годині ранку –
ми на марші. Наступний КП – внизу. Доходимо туди через годину і застаєм
там ЛДАУ. Народ тільки прокинувся і починає варити хавку. Треба було бачити
їхні обличчя, коли ми з’явились на горизонті! Народ передумав їсти і підірвався
в дорогу вслід за нами. І почалась гонка!
Останній КП – гора Магура, що біля Торунського перевалу, фініш – на перевалі.
Біжимо туди. Перед селом Лопушне ЛДАУ нас обганяє і кудись пропадає. А
ми, минувши село, перший раз зблудили (я просто торчу – то єдині змагання,
які обійшлися майже без блудів – комент. Назар). Повернули надто скоро
вгору, потратили багато часу на підйом і вийшли на хребет між Вишківським
Горганом і Магурою, на вершину 1087. Ну, думаєм, все, наші колєґи вже
на фініші. Ми розслабились і поплелись на Магуру. Вже на підході до КП
помічаєм на полонині позаду нас якусь команду, на відстані, приблизно,
1 км. Придивляємось – наші! Ми не могли натішитись! Як вони ззаду опинились
– загадка. Нас вони таки догнали, але ніяк КП не могли знайти, тому фінішували
ми скоріше.
В
результаті зайняли 2-ге місце між вузами і вже не пам’ятаю яке в загальному
заліку, а також зарахована І категорія і присвоєний ІІІ розряд.
В той же день вдалося впіймати машину на Торунському перевалі, яка (по
гривні з носа!!! – комент. Назар) довезла нас до самого вокзалу в
Долині, а звідти – Франківський дизель до Моршина, пересадка на Львівську
електричку і в дванадцятій вечора ми у Львові.
|