стрибнути на головну сторінку  
 ::: головна сторінка ::: форуми ::: мапа сайту ::: статистика ::: відпочинок :::
Українські Карпати
РЕГІОН 
ТОПОГРАФІЯ 
ГІДРОГРАФІЯ 
КЛІМАТ 
ФЛОРА 
ФАУНА 
ОХОРОНА ПРИРОДИ 
ПРО КРАЙ 
Карпати туристські
МАТЕРІАЛИ 
ТРАНСПОРТ 
КАРТИ 
СПОРЯДЖЕННЯ 
МАРШРУТИ 
РЕПОРТАЖІ 
ВИПАДКИ 
ВІДПОЧИНОК 
ПОГОДА 
РІЗНЕ 
Друзі та партнери


   ::: ГОЛОВНА / РЕПОРТАЖІ / Сплав на байдарках рікою Стрий :::

Сплав на байдарках рікою Стрий

Додаткові відомості про подорож

Вид туризму - водний, на байдарках.
Нитка маршруту: с.Явора - с.Ісаї,10 км - с.Крушельниця,50 км - м.Стрий,40 км - с.Старе Село,58 км - м.Галич,28 км
Протяжність активної частини маршруту - 186 км
Тривалість активної частини - 6 днів
Аварійні варіанти: у випадку травми або стихійного лиха група сходить у найближчий населений пункт і звідти виїжджає автомобільним або залізничним транспортом.

Склад учасників
водної мандрівки І к.с. рікою Стрий
с. Явора - с. Ісаї - с. Крушельниця - м. Стрий - с. Старе Село - м. Галич 189 км.

1. Рибаков Олександр - керівник, 1982 р. народження, досвід сплаву на байдарці рікою Дністер, І к.с., на катамарані рікою Пд. Буг, ІІ .к.с.
2. Гора Борис - лоцман, 1969 р. народження, досвід сплаву на байдарці рікою Іркут, ІV к.с. 
3. Горон Володимир - фотограф, 1981 р. народження, досвід спортивного сплаву на байдарці рікою Стрий І к.с. і на катамарані рікою Ч.Черемош ІІ к.с.
4. Забуга Петро - кухар, 1984 р. народження, досвід спортивного сплаву на байдарці рікою Золота Липа, 1 к.с.
5. Владимир Олег - лікар, 1979 р. народження, досвід спортивного сплаву на байдарці рікою Дністер, І к.с.

Відомості про район подорожі

Стрий - найбільша права притока Дністра. Свій початок бере на лісистих схилах Сколівських Бескидів. Ширина русла в верхів'ях - 30-50 метрів, у середній течії - 50-80 метрів, у нижній течії - до 150 метрів. У верхів'ях швидкість течії досягає місцями 4 метрів за секунду, у нижній течії - 1,5-2 метри за секунду. У руслі багато невеликих порогів, перекатів, прижимів, шивер. 
У високу воду маршрут можна починати від села Верхнє Висоцьке або від села Климець. У верхів'ях ріка дуже звивиста, круті високі береги, швидка течія. Нижче Турки ріка петляє між крутими лісистими берегами, куди не завжди є зручний вихід. У межень Стрий на цій ділянці дуже міліє, можлива проводка суден. Під час паводку, навпаки, перекати закриті, але в окремих місцях з'являються косі вали і потужні прижими. Село Новий Кропивник знаходиться в 40 кілометрах від Турки, ширина русла тут 40-60 метрів. 
Нижче Підгородців, коло села Урич знаходяться скелі, на яких в період Київської Русі знаходилась оборонна фортеця стратегічного значення - Тустань. Зараз у селі є гарний музей, в якому можна багато дізнатися про цей героїчний період життя України-Руси. 
При впадінні в Стрий його головної притоки Опору знаходиться смт.Верхнє Синєвиднє. За Верхнім Синєвиднім долина Стрия розширюється і русло досягає 100-150 метрів. На ріці зустрічається багато островів, сплавних дерев. Потрібна неабияка увага учасників мандрівки. Після міста Стрий ріка набуває рівнинного характеру, зменшується швидкість течії, ріка стає безпечнішою. 
Найсприятливіший час для мандрівок по верхній течії Стрию - квітень-травень, а в середній і нижній течії - квітень-жовтень. Найбільш зручне судно - туристична розбірна байдарка. 
Проходження верхів'я, а також окремих ділянок середньої течії, особливо у паводок, носить спортивний характер і вимагає від туристів певної підготовки: керувати судном у гірському потоці, долати пороги і перекати.
У погану погоду і в велику воду можна пробити байдарку, перевернутись, тому бажано сплавлятись у рятувальних жилетах. 
Густа сітка шосейних і залізничних доріг дає можливість вибирати маршрут по бажанню групи, збільшувати їх протяжність, а при необхідності сходити з маршруту.

Опис мандрівки

збираємо байди в Яворі

1 день (29.03.03) с. Явора - с. Ісаї
Протяжність: 10 км
Ходовий час: 55 хв.


Зібралися в Пласті о 5.20. їдемо до Львова потягом №107 (виправлено на квитку із 108 ручкою) Одеса -Варшава. Місця виявляється є тільки плацкартні. Повна вартість до Львова 15,15 грн., по студентському 10,57 грн. Попередньо в довідковому бюро вокзалу нам сказали, що повна вартість 10 грн. Висновок: потрібно перевіряти вартість квитка завчасно в касі. У Львів прибули о 8,45. на приміському вокзалі нас чекає електричка Львів - Сянків. Перехід з вантажем зайняв близько 20хв. Відправлення о 9,30. Часу вистачає. Повний квиток до Явори 3,70 грн. В Яворі о 13,24. оскільки похід заявлявся з Турки, мені довелось їхати до Турки (студентський 2,05грн.) щоб дати телеграму. В телеграмі два слова: "Кристал старт" ( не рахуючи адреси). Адреса відправника - "проїздом". Отримав чек на 54 коп. - додаю до маршрутної книжки. Ставлю штамп на пошті. Обидві ці установи знаходяться поряд - від залізничного вокзалу наліво вниз до залізничного мосту, повертати під ним (наліво) і пройшовши трохи можна бачити зліва Телеком та Пошту. Таксофони, між іншим, дуже привітні навіть дату показують.
Назад вертаюсь потягом №616, Солотвінський називається. Відправлення о 15,06, вартість квитка по студентському 1,64 грн. Є час щоб глянути на містечко. Недалеко від вокзалу протікає річечка Яблунівка, з якої можна починати сплав в Турці, щоб не носити на Стрий речі (досить далеко). Та тільки в велику воду. А води досить. До останнього моменту сумнівались чи розмерзлась річка. 
Поки приїхав байдарки зібрані, вантажаться, готується перекус. Від станції до річки метрів 200. Є місце для збору байдарок.
17.00 - відчалили. Через 100 метрів кладка і шосейний міст. По річці плаває багато крижин різних розмірів (максимальні близько 150/100/50см.) вода трохи більше середньої. Спокійно. Берега подекуди вкриті снігом. Через 300 м маленькі перекати.
17.20 - на правому березі стоянка, зліва пасовисько.
17.26 - лінії електропередач (ЛЕП.). Прямо перед ними острівок по центру. Лівий берег піднімається, закінчується село. Почався ліс. 
17.28 - зліва дорога попри берег. Потічок з мостом зліва. 
17.41 - зліва в улоговині церква. Міст. Зліва і справа видно село Ісаї, за ним стара кладка.
17.43 - телефонна лінія, зліва берег обкладений плитами. Острів. Справа кладка.
17.55 - причалили на лівому березі біля дороги, за с. Ісаї, неподалік с.Ясениця. Поряд є джерело. Машини проїжджали нечасто. Подекуди проходили чи проїжджали на велосипедах місцеві. Не найвдаліше місце для табору. Вночі крижин значно побільшало, та вранці вже можна було сплавлятись.
21.00 - проглянули маршрут наступного дня, ще раз перечитали звіт з попереднього сплаву Стриєм. Відбій.

після першої ночівлі

2 день (30.03.03) с. Ісаї - с. Крушельниця
Протяжність: 50 км
Ходовий час: 6 год. 7 хв.


5.45 - прокинулись. Туман. Збираємось.
8.53 - відчалюємо. Погода чудова, сонячна. Ідуть крижини. Отже, на збір табору і сніданок було витрачено більше трьох годин. Досить багато. В пластунській книжечці на це відводиться лиш дві години. Хоча варто брати до уваги, що це перший день та ранки ще досить холодні.
8.55 - пішохідний місток, ЛЕП. Поворот направо, с.Ясениця. Зліва бетонований берег. ЛЕП.
9.03 - на правому березі гарне місце для стоянки! Острів. Ясеницьке лісництво.
9.11 - шосейний міст, справа церква.
9.13 - ЛЕП, поворот вправо.
9.20 - дві телефонні лінії - дуже низько!!! (В разі сплаву на катамарані варто бути обережним). Через 20м шосейний міст, за ним Леп. Справа можлива стоянка.
9.27 - дві ЛЕП, зліва капличка. Перекат.
9.33 - зліва хати. ЛЕП. Старі опори! Нова кладка.
9.38 - шосейний міст, за ним острівок с.Ластівка. Справа церква, навпроти церкви острів. 
9.43 - пішохідний міст.
9.47 - ЛЕП
9.53 - кладка.
9.57 - справа стоянка (після кількох поворотів). Перекати.
10.04 - ЛЕП, міст кладка. с. Коротище.
10.10 - церква, ЛЕП. Острів - обійшли зліва.
10.25 - крижин поменшало. Острів, обходимо зліва, ЛЕП. с.Підсухе.
10.29 - кладка, зліва стоянка.
10.39 - острів, обходимо з ліва. с.Старий Кропивник, ЛЕП.
10.46 - перекат на повороті. Лівий берег бетоновано, справа мілина. кладка, за нею ще одна.
10.56 - причалили перед островом справа. Попереду великий міст, стоянка.
11.05 - біля ЛЕП великий міст, проходимо зліва від центру. Острів, проходимо справа. Через 100м після мосту - труба, проходимо по центру.
11.16 - острів, стара кладка.
11.20 - острів, проходимо справа, та треба вважати на мілину.
11.21 - шивера. Двох матросів трійки заливає вода - капітан береже спідниці. Та після десятихвилинного вичерпування води з байдарки серце пом'якшало, та ми все одно мокрі.
11.41 - шивера. Острів, ідемо зліва. с.Рибник. Справа церква. Шивера! Кілька разів зупинялись, щоб вичерпати воду з двійки, яка просто прикрита поліетиленом. Хлопці вже обмірковують, як будуть шити фартух.
12.28 - попереду невідома велика споруда на лівому березі. Справа укріплений берег. Певне, залишки недобудованої дамби.
12.36 - с.Довге, шивера, проходимо зліва.
12.42 - порівнялись з невідомою спорудою.
12.50 - острови.
12.55 - стали на обід зліва, зверху проходить дорога. Берег викладено плитами.
14.05 - відчалили. Попереду міст, с.Сопіт. Міст через острів. Проходимо зліва. Рештки старого мосту, ЛЕП.
14.20 - с.Підгородці, навпроти церкви, справа стоянка.
14.45 - міст, перекати, проходимо по центру.
15.00 -стоянка на правому березі. Перед мостом, далі с.Крушениця.

скелі в с.Урич - фортеця "Тустань"

3 день (31.03.03) с.Крушельниця - Стоянка

майже на Парашці

5.30 - встали і четверо пішли в с. Урич оглянути рештки фортеці. Виявилось, що музей в понеділок не працює, а годинники всі перевели на годину вперед. Автобуси (Стрий - Урич, Стрий - Сопіт та ще якийсь) проїжджають дуже часто. На Урич йде рано вранці, десь в 6.30, потім години через дві ще раз.
Після повернення було здійснено спробу сходження на г.Парашка. Та невдало: запізно вийшли та й не мали відповідного взуття. 
Вночі надавали швидку технічну допомогу місцевим жителям по витягуванню машини з канави. 

наш табір у с.Крушельниця

4 день (1.04.03) с. Крушельниця - м. Стрий 
Протяжність: 40 км
Ходовий час: 8 год. 40 хв.

10.20 - вийшли на воду. Міст. Видно гору Парашка. Перекати.
10.43 - шивера в селі.
10.58 - острів, промислові перешкоди. 
11.00 - трубопровід (білий). Острів.
11.11 - гирло р.Опір, справа міст, зліва турбаза.
11.20 - м.Верхнє Синєвиднє. Два шосейних і один залізничний міст. Під третім невеликий завал. 
11.33 - с. Тишівниця, міст, перед ним перекати. ЛЕП.
12.03 - затяжна шивера. с.Нижня Стинава. Зліва недалеко залізниця. 

"Лунь Болотяний", позаду - г.Парашка

Починається дільниця ріки з великою кількістю островів, затоплених дерев та гіляк. Хоча течія і не така швидка, немає ні шивер, ні перекатів, та треба бути обережним, щоб не наскочити на мілину чи не зачіпитись за гіляку, що ми невдовзі і зробили.
13.35 - двійка, яка йшла другою, погано вписалась між кущами та гілякою (яка стирчала із води) і перевернулась на очах у екіпажу трійки. Хлопці одразу вискочили на берег (було не дуже глибоко), сховавшись в кущах від вітру почали роздягатися та розводити вогонь. Байдарку капітан трійки зачіпив за ніс, і ми причалили до ближнього острова. Борис відразу переправився до потерпілих, ми ж залишилися мерзнути на маленькому острові. Поки хлопці висушувалися та відігрівались, ми пристойно замерзли, і так як не допомогли навіть фізичні вправи, загорнулись в поліетилен. Істотно потеплішало. 
Сталося це в районі Дуліб, перед Стриєм.
14.40 - продовжуємо сплав. Хлопці себе погано почувають, тому щоб не було більше неприємностей, шукаємо затишного місця для обіду.

"Чайка", позаду - г.Парашка

15.00 - причалили на правому березі. Кущі. Сонячно. Вітер, якщо відійти хоча б на 10 метрів від берега значно слабшає. Обідаємо, досушуємося, ділимося враженнями
16.30 - відчалюємо. Ріка тече в рівнинній місцевості, берега вкриті лісом, на річці багато мілин, притоплені кущі. Багато маневрів. 
17.20 - причалили перед мостом в м. Стрий, в бухті справа. Розвідка. Попереду труби, шосейний міст, повалений шосейний міст, залізничний міст (діючий), залишки розваленого залізничного моста, труби. 
18.15 - пакуємося після обносу. 
Труби, шосейний міст, повалений шосейний міст проходиться під правий берег. За поваленим шосейним мостом, перед залізничним одразу чалка до правого берега.
Під залізничним мостом залишки зруйнованого залізничного моста. Їх і обнесли до труб (50м).
Хоча можливо пройти справа.

Борис проходить завали в м.Стрий. Хіба ж так можна захаращувати ріку?

18.30 - відчалили.
19.00 - причалили за м. Стрий на лівому березі. Неподалік зверху дорога.

5 день (2.04.03) м.Стрий - с.Старе Село
Протяжність: 58 км
Ходовий час: 8 год. 15 хв.

6.22 - встали.
9.15 - відчалюємо. Коряги, острови. Збираємося задовго.
9.33 - завалений шосейний міст. Острови, мілини, прижими. Попереду ЛЕП.
10.19 - с. Кути зліва. вода спокійна, швидкість течії 6-8 км/ год.
10.57 - с.Гніздичів. Справа промислові споруди (всюду промислові запахи). Кущі, мілини, повороти.
11.20 - у Гніздичеві фото на фоні церкви. Видно споруди Жидачева. Трапляються затоплені дерева. 
11.30 - м. Жидачів, ЛЕП. Промислові споруди справа. 

палац Чорторийського в м.Журавно


11.45 - попереду недіючий шосейний міст, справа гатка, діючий шосейний міст.
Перший (недіючий) міст пройшли по центру; далі справа біля гатки. Це єдиний зручний прохід. Злив. Причалили прямо перед другим шосейним мостом зліва. обносимо міст (60м). Можливий прохід по центру зліва. багато каміння.
12.10 - закінчили обнос. Фотографуємось і отримуємо порцію сушених яблук.
12.25 - пройшли кладку. Закінчились майже всі небезпечні ділянки, немає ні мілин, ні островків, ні притоплених гіляк; вода спокійна.
13.55 - гирло р.Стрий, міст через р.Дністер. Причалили справа за мостом, с.Заліски.
15.00 - с.Молотів, зліва церква в деревах.
16.10 - причалили біля палацу Чотиринського в м.Жураво. Зараз тут лікують дітей, хворих на турбекулез. Сонячно.
16.46 - відчалили, шосейний міст.
17.00 - гирло р.Свіча.

байдарка "Чайка" поблизу с.Старе Село

17.30 - причалили справа біля жовтих виходів скель. Зліва с.Журавеньки, справа, за горбом, с.Старе Село. Вода досить далеко в селі (іти 45хв.).

6 день (3.04.03) с. Старе Село - м. Галич 
Протяжність: 28 км
Ходовий час: 3 год..

6.00 - встали.
9.20 - відчалили. Варто зазначити, що варка вранці займає небагато часу, особливо, якщо хтось встане раніше (40хв). 
9.55 - зліва с. Козарі. Перед ним на березі стоїть хрест. 
9.57 - побачили дві труби Бурштинської ТЕС (дуже далеко, зліва попереду).
10.10 - трубопровід, ЛЕП.
10.20 - справа с. Лука. 
10.30 - два острови, гирло р.Свірж. с.Тенетники, зліва церква 
10.37 - с.Новий Мартинів, церква.
10.45 - с.Старий Мартинів, шосейний міст, справа с.Сива-Войнилівська, далі с.Мошківці.

Скеля на Дністрі

11.05 - ЛЕП, попереду ще дві.
11.18- справа с.Перлівці.
11.27 - зліва с.Німшин, церква. 
11.54 - справа с. Таннівці, ЛЕП, видно церкву Св. Пантелеймона в с. Шеченкове.
12.09 - справа плотина на р.Бистриця. Попереду ЛЕП.
12.16 - справа с.Залуква. Цвинтар караїмів, видно залишки замку в м. Галич.
12.20 - м. Галич. Пройшли два мости і причалили на лівому березі.

Зустрілись із групою (теж з клубу "Кристал"), яка має сплавлятись до м. Заліщики. Ставимо разом з Андрієм Плішком печатки на пошті та даєм телеграми. Тут наш екіпаж розбивається. Борис відразу автобусом їде в Тернопіль, Олег Владимир та Петро Забуга продовжують сплав до Заліщиків, а Олег згодом до Жванця. Володя Горон і я залишаємось перекусити. Взнаємо розклад поїздів в сторону Ходорова.

ми в Галичі

Відправлення з Галича 9.50, 15.35, 18.50, 2.39. Вартість пільгового квитка (по студентському 1.15 грн.) вибираємо передостанній. Маємо ще час подивитись на життя міста на центральній площі та з'їсти по морозиву.
Вдалось також взнати, що по непарних є потяг з Харкова на Тернопіль через Галич (в Галичі о 8.00). також можна добиратись до Івано-Франківська ( відправлення о 6.15, 14.45, 18.50, 22.42) . Автобуси на Тернопіль ходять (згідно ненадійних даних аборигенів) близько 8.10 та 16.10 (з Франківська). Та проблем з виїздом автотранспортом ( невеликими групами) напевне немає.
З Ходорова поїзд на Тернопіль виїжджає о 22.50. Проте якщо погодні умови не дуже сприятливі, можна завантажитись в поїзд, який їде на Жидачів, звідти потім одразу на Тернопіль (через Ходорів, з пересадкою в Підвисокому приблизно о 1.30). Квитків до Жидачева ніхто не вимагав, а до Тернополя (з Ходорова) квиток по студентському коштує 3.55 грн. (2грн. - Ходорів - Рогатин, 1.55грн. - Підвисоке - Тернопіль).

Підсумки, висновки, рекомендації

За результатами походу можна робити наступні висновки (по ходу руху):
1. Переконуватися в реальній ціні квитка в касі (в довідковому бюро можлива неточна інформація).
2. Сплавлятись варто з с.Явора, станція значно ближче до річки ніж в м.Турка. В велику воду можна сплавлятись з Турки, при цьому стартувати на річечці Яблунівка (недалеко від залізниці і невдовзі впадає в Стрий). Цього разу це здавалось можливим.
3. Необхідно мати запас води в каністрах, щоб не залежати від джерел.
4. При сплавах весною (коли ще прохолодно), варто мати прогумовані рукавиці (від "хімзахисту")
5. Іти краще двома байдарками і більше (можна допомогти іншому екіпажу; зручно робити гарні фотографії).
6. Обережним треба бути на перекатах та шиверах після Нового Кропивника, особливо зразу після Рибника та при проходження міст Стрий та Жидачів (обноси під мостами). Також варто вважати на гіляки та мілини на ділянці Нижня Стинява - Жидачів. Після Жидачева ріка досить безпечна.
7. Для записів варто мати невеликий планшет з зажимом, на який можна кріпити листки по одному (і по заповненню ховати) та водоізоляційний пакет по розміру планшету з цупкого матеріалу.
8. Фартух і спідниці - дуже зручні і корисні речі, особливо для ріки із значною кубатурою води.
9. На річці є щурі, які заскакують в байдарки
10. Не варто ставити речі прямо перед собою, в ногах на кільсон - досить важко сідати.
11. За ранньої весни треба вважати на крижини. Взагалі перед сплавом варто переконатись, що річка розмерзлась (ще не замерзла).
12. З Крушельниці можливі екскурсії на г.Парашку та в с.Урич (оглянути залишки древньої кам'яної фортеці Тустань та музей).
13. Мінімальний ремнабір варто мати на кожній байдарці продовж усього походу.
14. На Дністрі вже можна обідати на воді.
15. Можна брати запасне весло.
16. Варто мати кілька поліетиленових мішків на загал (для продуктів та інш.)
17. Не завадить крем для рук.
Висновки щодо харчування: 
1. Варто брати гороховий суп в брикетах (2 пачки на 5 чол)
2. Сало не брати. Краще смалець.
3. Зручно брати багато варення.
4. Перекус: банка кільки на 2-х + скибка хліба + цибуля, часник, скиба хліба з маслом і варенням, печиво (2-3шт.).
5. Сухофрукти та печиво варто мати під верхом і (чи) видавати на хід.
6. Зручно брати термоси.
7. Сухарі, різані кубиками (можна з білого хлібу).
8. Хліб (свіжий) необхідно брати тільки чорний круглий не різаний (найкраще зберігається)

Рибаков О.
ТК "КРИСТАЛ"

 Матеріал підготував (написав): Саша Рибаков


 
Коментарі

Коментування доступне тільки зареєстрованим користувачам.

Якщо Ви зареєстровані на сайті - введіть свій логін і пароль у формі аутентифікації нагорі сторінки (якщо Ви логуєтеся з чужого комп"ютера - приберіть галочку "пам'ятати мене" і тоді, навіть якщо забудете прикінці роботи натиснути кнопку "Вийти", Ваша автентифікація на цьому комп'ютері знищиться як тільки Ви закриєте вікна броузера з відкритими сторінками karpaty.com.ua).

Якщо не зареєстровані - зареєструйтеся.
Коментарі до цієї статті
martyal повідомив(-ла) 19.11.2006 19:16
всім привіт
хто знає, де можна придбати байдарку і за скільки

carvan [guest] повідомив(-ла) 28.06.2005 14:31
Шановні друзі!
Завжди хотів помандрувати по річці на байдарках! Будь-ласка напишіть, якщо є така можливість брати участь в сплаві по річці.
dolek повідомив(-ла) 19.04.2005 16:15
gratuluję,fajna wyprawa
yhirnyak повідомив(-ла) 06.07.2004 09:36
для lanita:
в кінці липня - <http://www.krystal.te.ua/materials/04-dnister- info.htm>
lanita повідомив(-ла) 02.07.2004 13:45
А будуть ли еще походы в конце июля?
Очень хотелось бы присоедениться!


Пошук



 
 ::: головна сторінка ::: форуми ::: мапа сайту ::: статистика ::: відпочинок :::