Увага! Старайтеся розміщувати свої повідомлення у форумах,
які співпадають за тематикою (не розміщайте, наприклад, оголошення
про купівлю-продаж у загальному форумі). Повідомлення:
невідповідні тематиці форуму чи сайту,
рекламно/комерційні, образливого змісту, які містять ненормативну лексику,
будуть витиратися адміністратором без обговорення.
Умовні позначення:
нові повідомлення: - свіжіші за дві доби; - одну добу; - 6 годин - старе повідомлення.
[ Газові балони (заправка) ] повідовив(-ла) Текст повідомлення: Всім привіт. питання таке : чи можна заправляти газові балони КОВЕА 450 гр. і якщо можна то яким чином. скільки це коштує і до кого звернутися в ІВано-Франківську аби це зробити...ось таке...буду вдячний за будь-яку інформацію Все спілкування на дану тему
додав(-ла)11:21:32 17/08/2009 Всім привіт. питання таке : чи можна заправляти газові балони КОВЕА 450 гр. і якщо можна то яким чином. скільки це коштує і до кого звернутися в ІВано-Франківську аби це зробити...ось таке...буду вдячний за будь-яку інформацію
відповів(-ла)12:49:40 17/08/2009 Згідно інструкції - ні в якому разі... Але наші вмільці заправляють все, навіть цангові... Теоретично то можна навіть самому зробити, але потрібний перехідник, газовий (пропановий) балон та трішки досвіду. Бували випадки, коли перезаправляли і балони виходили з ладу (роздувало, лопали, дно зривало, клапан продавлювали). Нажаль заправляю лише в Чернівцях, за Франківськ не знаю, та думаю і там є фанати...
відповів(-ла)22:28:55 26/08/2009 а де саме в Чернівцях можна заправити балон?
відповів(-ла)15:54:22 28/08/2009 вул.Кобилянська 45, магазин "Екстримал" (Вхiд з двору)
відповів(-ла)18:03:19 17/08/2009 можна...і треба)))..ну хіба шо маєте купу грошей)). Раджу поступати таким чином: зважити балон заводської заправки у будь-якому магазині(брутто вага 230г Ковеа тяне 375г , за 450 ненаю), з часом, коли перезаправите, переважте, якщо забагато - накручуєте на пальник і стравлюєте.
відповів(-ла)18:14:20 17/08/2009 Хто зважить 450 грамовий напишіть. В Ужгороді у нас один магазин заправляє (10 гр), буду здавати свої запитаю технологію:)
відповів(-ла)22:05:50 17/08/2009 Технологія саме така, яку описав duda. Заправив - зважив - дозаправив (стравив). Креслення перехідника було десь в мережі. Заправка проводиться в домашніх умовах і без спеціалізованого обладнання. Ціна в Чернівцях також 10 грн., незалежно від об’єму балона (240-450гр.). Тільки не раджу самому одразу братись заправляти - варто поглянути як то роблять люди з досвідом.
відповів(-ла)23:25:12 17/08/2009 650-700г
відповів(-ла)11:46:54 24/09/2009 уточню 640грам нетто для 450г балона. На більше 700г є небезпека здування (викинув таких 4 штуки). Перехідник можна придбати в Києві. Самому зробити нереально, хіба вбити газовий пальник.
В Львові (частково ІФ) я заправляю пачками по 5 шт (тільки 450г). Коштує це 50 грн (5 шт). Термін - 1 тиждень.
відповів(-ла)14:40:36 24/09/2009 тобто 640 грам брутто (не нетто)
відповів(-ла)08:21:07 25/09/2009 При заправці вам повідомляють склад газу, чи хоча б густину?
відповів(-ла)14:30:40 25/09/2009 того заправники не відають. Одне скажу, що, певно, зимою газ ліпший в них ніж літом.
відповів(-ла)18:22:57 25/09/2009 Ну ж бо, для автомобілів по нормам зимова пропан-бутанова суміш має містити не менше 90% пропану :)
відповів(-ла)10:20:09 28/09/2009 Це показник для пропану автомобільного, марки ПА, газ марки ПА в нашому регіоні не використовують. У всі пори року використовують пропан-бутан автомобільний, марки ПБА.
В той же час показники ПБА, який виробляють в західному регіоні, знаходяться в межах показників газу СПБТ. Тому, і для комунального споживання і для газових заправок, газ набирають з "однієї бочки", де пропану 40-60%.
відповів(-ла)13:09:04 28/09/2009 Згоден на 100 відсотків
відповів(-ла)09:59:40 18/08/2009 щоб не бавитись з виробництвом перехідника можна використовувати нижню частину від пальника, викручуєте форсунку і вперед. Клапан від балонів Coleman витримує 50 заправок, далі починає протравлювати, Covea думаю трохи менше.
відповів(-ла)19:46:07 21/08/2009 Заправляються без проблем різьбові балони. У нас в Вінниці ціна здається 6 і 9гр. Заправляють балони які не помяті та без іржі. Єдине застереження: В великі гори краще купити нові. Заправлені на висоті не горять. Особисто в мій на 5400. Вище взяли нові.
відповів(-ла)22:07:28 21/08/2009 Tolstopuz +1
для високих гір і (або) низьких температур краще оригінальні балони або ж бензин.
І ще, може хто в курсі чи реально боротись з конденсатом, що лишається після перезаправки балонів? На Кавказі заправляв якусь "грімучу суміш", горіла так собі, води залишилось десь 15-20% об"єму балона. (
відповів(-ла)14:45:10 24/09/2009 проблема в якості компресорів заправної станції. тобто при стисненні газу каскадами іде примусове охолодження під час якого виділяється вода. Її повинні забирати спец фільтри, бо інакше вона далі сидітиме в вигляді вологи від наступного стиснення.
Шукайте правильні заправки.
відповів(-ла)17:15:02 24/09/2009 Не вірне твердження. Балони заправляють скрапленим газом з балонів, або ємностей через насос, а не стисненим газом через компресор. В більшості з тих, хто заправляє в наявності є сраплений газ СПБТ (суміш пропану і бутану). Це трохи зле, бо в фірменні балони заповнені бутаном, який має нижчий тиск насичених парів, тобто в повторно заправленому балоні тиск буде більшим, в порівнянні з заводським. Тому повторно заправлені балони бажано вберігати від зайвого нагріву.
відповів(-ла)19:17:46 24/09/2009 та я мав на увазі що в ту ємність _з якої_ заправляють, газ компресують з поганою очисткою від вологи.
відповів(-ла)10:46:35 25/09/2009 Як попадає вода в балон: - заправляють балончики, скоріш за все, з звичайного побутого балона, які бачимо на кухнях. Для кухні відбір парової фази відбувається з верху балона, а щоб заправити балончик, щоб рідка фаза попала в нього, побутовий балон (ПБ) треба перевернути догори дригом. Як такої, вільної води в скрапленому газі нема. Часто в побутових балонах, в процесі експлуатації, накопичується т.з. рідкий залишок (вода і важкі нафтопродукти), от і, при перевертанні балона, цей рідкий залишок першим попадає в балончик. Щоб цьму хоч трохи зарадити бажано ПБ при заправці не перевартати повністю, а лиш нахиляти, щоб рівень скрапленого газу дійшов до горловини.
Густина скрапленого газу СПБТ менша за густину бутану, чи ізобутану, якими початково заправлені балончики, тому при одинаковій вазі повторно заправлений балончик виявиться переповненим. По вазі потрібно заправляти менше.
відповів(-ла)11:18:21 25/09/2009 to victour : Усе вірно крім твердження: "...бутану чи ізобутану, якими початково заправлені балончики..", Віктор та покажіть же нарешті де, яка фірма заправляє балончики чистим Бутаном чи чистим ізобутаном, чи ізобутан+бутан щоб використовувати в туризмі. Ви читали склад суміші на балончику ПРОПАН присутній в тій чи іншій %-тній кількості, і газова суміш називається відповідно пропан-бутанова, чи ізобутан-пропанова, чи ізобутан-пропан-бутанова.
відповів(-ла)12:04:50 25/09/2009 Так, потрібно внести ясність в термінологію. Звичайно ніде в балончиках не використовується стопроцентний пропан чи бутан і відповідно від складу суміші цих вуглеводнів, згідно ДСТУ 4047-2001, їх називають: пропан, пропан-бутан, чи бутан. Так в в пропані технічному ПТ - пропану не менше 75%, в суміші пропану технічного і бутану технічного СПБТ - бутанів не більше 60%, в бутані технічному БТ - бутанів не менше 60%. Тому наведений нижче, за ссилкаи, склад газу підпадає під марку БТ і по простому називають бутан.
Використання скрапленого газу з більшим вмістом бутанів викликано тим, що такий газ, маючи менший тиск насичених парів, не розірве ту бляшанку і цей газ має більшу калорійність.
На форумі якось згадувалось, що повторно заправлений балончик краще горить на холоді, це тому, що в газі більше пропану.
відповів(-ла)12:55:08 25/09/2009 "Тому наведений нижче, за ссилкаи, склад газу підпадає під марку БТ і по простому називають бутан. " НЕ ВІРНО. Я навмисно давав посилання де велика кількість бутану в фірмових балончиках, аби не бути голослівним на рахунок проблематичного використання бутану в зимовий період.
Ось вам посилання http://equip.skitalets.ru/tour ism/tourism_stove/tourism_stov e_cartridge/8616/ де пропану 70% і під бутан технічний не вписується а в даному випадку по логіці вашого міркування катить під СПБТ згаданого вами ДСТУ Гази вуглеводневі зріджені паливні для комунального споживання,де С4 має бути не більше 60% а сума пропану і пропілену не регламентується (чим більше тим краще). Я пропоною всеж таки називати згадані суміші в фірмових балончиках пропан -бутановими ( бо пропан конче МУСИТЬ бути, а це окрема тема) , і не класифікувати їх за даним ДСТУ.
Про калорійність, який показник мається на увазі? Якщо к-сть Ккал/кг (а ми хочемо заправляти по вазі) то "більшу калорійність" має пропан.
відповів(-ла)14:46:33 25/09/2009 Добре, сперечатись не буду - в різних колах користуються різними назвами, хоча є стандарт України, наприклад, навіть на балончику за наведеним вище посиланням, де 70% пропану, чомусь пише BUTAN.
На рахунок теплоти згорання - так, в Ккал/кг у пропана вона більша, та в Ккал/нм.куб теплота згорання більша у бутана. У той самий об’єм балончика, а наповнення обмежено розмірами картриджа, по вазі ми впхаємо менше пропану ніж бутану.
відповів(-ла)17:03:33 25/09/2009 Ну і що що пише Butan? Берем одну і ту саму фірму, з одним і тим же складом газу , просто різні ємності, тут пише Butan http://oz.by/tourism/more10687 95.html
тут http://oz.by/tourism/more10687 88.html та тут http://oz.by/tourism/more10671 03.html пише ы Бутан і Пропан.
Поверніть цей http://oz.by/tourism/more10687 82.html балон за годинниковою стрілкою на 90град і ви побачите лише напис Propane 30
а тут на балоні не розбереш, але в описі пише "вместимость 250 грамм газа пропанбутан".
Давайте насамперед всеж таки, визначимось з термінологією, а тому, якщо це наведе якусь прозорість, продовжіть думку про стандарт України.
відповів(-ла)17:05:51 25/09/2009 Пардон, ось тут http://x-rest.com.ua/sampingaz -cp250 на балоні не розбереш, але в описі пише "вместимость 250 грамм газа пропанбутан"
відповів(-ла)17:32:19 29/09/2009 маю трохи часу, і можна внести деяку ясність:)
І так, вважаю розібрались: суміш 70% пропану і 30% бутану в фірмових балончиках називаємо пропан-бутановою сумішшю і баста. Слово «технічна» будемо додавати, коли розмова йтиме за повторну заправку цих балончиків відповідними сумішами іншого призначення , де «технічна» вказує в тому числі на певну чистоту і можливі великі відхилення процентного складу від заявленого.
Тепер оскільки з назвою газових сумішей розібралися і пройшовши мінімальний лікбез нас вже не зіб’є з пантелику а ні торгова марка (адже продають у нас ковбасу без м’яса і згущонку, в складі котрої молоко відсутнє) а ні просто дрібні рекламні неточності, і ви вже можете самі бачити ляпсуси дилерів. http://equip.skitalets.ru/tour ism/tourism_stove/tourism_stov e_cartridge/8613/
чи тут http://equip.skitalets.ru/tour ism/tourism_stove/tourism_stov e_cartridge/8617/ .
відповів(-ла)17:46:50 29/09/2009 Дальше суто технічне питання: «На рахунок теплоти згорання....» і взагалі усіх фізико-хімічних даних вже стало зрозуміло як важливо точно висловлюватись.
Тим не менше, відповідь «На рахунок теплоти згорання - так, в Ккал/кг у пропана вона більша, та в Ккал/нм.куб теплота згорання більша у бутана.», стосовно нашої ситуації, заслуговує не більше ніж на 3(три ) бали.
Viktour, ви ж самі вказуєте що заправляємо ми скраплений газ і ні облік відпуску газу на вашу маленьку ємність ні контроль заповнення балончика ви не будете вести в нормальних кубічних метрах, а для аргументу варто було вказати показники Ккал на л скрапленого пропану ,бутану, хоча і тут немало «підводних» камінців.
Реплікою: «У той самий об’єм балончика, а наповнення обмежено розмірами картриджа, по вазі ми впхаємо менше пропану ніж бутану.» - ви хочете сказати що одержите виграш в кількості теплоти і скип’ятите більше води? А не тут то було, з кінцевим результатом буде «торба». ВИЯВЛЯЄТЬСЯ температура кипіння (а на кипіння також треба енергію) n-бутану «-0,5°С» при атм. тиску.
За певних умов навіть годину гріючи теплом своїх рук металевий картридж з бутаном вам не вдасться закип’ятити і горнятка води. Мабуть це є одна з причин , по якій ви рекомендуєте оберігатись від попадання конденсату(газоліну) в балончики для газових горілок. Принагідно зазначу що відповідна температура кипіння iso-бутану становить "-11,7°С" а пропану " -42,07"
відповів(-ла)10:05:23 30/09/2009 до Ed.ua: що до теплоти згорання (пишу тут, бо внизу завузилось)-
Не йде мова про використання стопроцентних газів, а тільки про реальні суміші. В фірменному балоні переважно використовують суміш з більшим вмістом бутану (70%), а в повторно заправленому балоні вміст бутану близько 40-50%. Це значить, що при спалюванні газу з одинакових картриджів, повторно заправлений балончик (бутанів менше), в сумі, дасть менше тепла, хоча зможе працювати при нижчих температурах. Тобто - якщо теоретично взяти чистий пропан С3 (густина 501,1кг/м.куб, тепл.згор.-11079 ккал/кг) і н-бутан nC4 (густина 578,9кг/м.куб, тепл.згор.-10929 ккал/кг), то при спалюванні, наприклад 1л, цих газів отримаєм відповідно С3 - 5551,7ккал і nC4 - 6326,8ккал.
відповів(-ла)12:48:26 30/09/2009 я бачу ми вже з вами можемо писати статтю:)
Може пригодиться, колись скачав тут http://vvsalone.narod.ru/Gas.h tm зручну програмку для розрахунку густин ПБ сумішей, після короткого тестування лишився нею задоволений.
відповів(-ла)13:23:35 30/09/2009 Запасемся "розчинником" і напишем:), особливих розбіжностей в обговоренні не було, сам дещо з’ясував для себе в процесі дискусії.
Дякую за калькулятор - цікава штучка.
відповів(-ла)13:12:58 30/09/2009 Забув "парировать":) я по любому заправляю "на вагу", яка маса була фірмової, таку масу "пхаю" СПБТ, а теплотворну здатність по масі ми вже обговорювали .
Густини скраплених газів, я так зрозумів, ви привели при +20°С. Victour: По теплоті згорання вкажіть, якщо можна джерело. Бо по одним моїм розрахункам опираючись на дані рівняння процесу горіння Бутану (пропану) деякі цифри збігаються, інші ні, а по іншим даним взятим з інших джерел навпаки інші цифри збігаються , а решта ні.
відповів(-ла)13:32:56 30/09/2009 ОК:)
Густина при +20. Теплота згорання є в різних довідниках і, відповідно, також може дещо різнитися. Конкретно: Н.Л. Стаскевич... "Справочник по сжиженным углеводородным газам", "Недра", Ленинград, 1964
відповів(-ла)14:34:41 25/09/2009 випадково я саме так роблю при заправці - нахиля. не повністю. А для очистки балона я просто його випорожнюю раз на рік.
відповів(-ла)08:29:11 25/09/2009 В фірменних балонах склад газу різний, в залежності від сезонного призначення та призначення цільового. Боюсь що на чистому бутані в зимову пору у туриста можуть бути трабли.