стрибнути на головну сторінку  
 ::: головна сторінка ::: форуми ::: мапа сайту ::: статистика ::: відпочинок :::
Українські Карпати
РЕГІОН 
ТОПОГРАФІЯ 
ГІДРОГРАФІЯ 
КЛІМАТ 
ФЛОРА 
ФАУНА 
ОХОРОНА ПРИРОДИ 
ПРО КРАЙ 
Карпати туристські
МАТЕРІАЛИ 
ТРАНСПОРТ 
КАРТИ 
СПОРЯДЖЕННЯ 
МАРШРУТИ 
РЕПОРТАЖІ 
ВИПАДКИ 
ВІДПОЧИНОК 
ПОГОДА 
РІЗНЕ 
Друзі та партнери


   ::: ГОЛОВНА /
 
>>> ФОРУМИ > "Спорядження"   
 
Увага! Старайтеся розміщувати свої повідомлення у форумах, які співпадають за тематикою (не розміщайте, наприклад, оголошення про купівлю-продаж у загальному форумі). Повідомлення: невідповідні тематиці форуму чи сайту, рекламно/комерційні, образливого змісту, які містять ненормативну лексику, будуть витиратися адміністратором без обговорення.
Умовні позначення:
     нові повідомлення:  - свіжіші за дві доби;  - одну добу;  - 6 годин
      - старе повідомлення.


до початку форуму ::: список форумів :::
перейти в

[ Re: Цікавий матеріал.. :) ] повідовив(-ла)
Текст повідомлення: На Кавказі при готуванні на бензиновому примусі "Шмель-4" від підйому чергових до виходу на маршрут проходило 1.5 год, при готуванні на газі - 1 год.

Затрат на обслуговування примуса набагато більше:
1) розігрів на спирту (а чого варто було вберегти той спирт від особового складу :-)),
2) періодичні прочищання, для чого потрібно розібрати весь примус і зібрати знову. Інтервал між прощищаннями спочатку становив ~1 тиждень, а в кінці виїзду - перед кожним розпалюванням, по 2-3 рази на день.
3) десь за 3 тижні гумовий сальник на повітряній помпці стерся, і помпка перестала працювати. Довелося закрутити її наглухо і розігрівати примус на газовій горілці, поки пари бензину не створювати достатній для горіння примуса тиск - подалі від наметів (для чого потрібно 2 Оператори Примуса, які за небезпечну роботу отримувати збільшений пайок солодкого :-))
4) як пише автор вищезазначеної статті, дійсно, в один момент пропустив клапан, і з нього вирвалвся десь метровий стовп полум’я, - цікаве видовище,

Примус брався в ідеальному стані (Тасік підтвердить), всі операції з ним робилися дуже ретельно і старанно, і все одно в кінці-кінців йому наступив каюк (Тасік підтвердить (Тасік, соррі %-) ))

Треба зауважити, що коли його (примуса, не Тасіка) розібрати, прочистити, зібрати, розігріти на газовому пальнику бензин, розігріти на спирту горілку і форсунку, то він горить дуже добре.

Газ, до-речі, на висоті, через менший атмосферний тиск теж горить краще, ніж внизу.

Отже,
1) примус добре, але трудоємко/довго і не для тривалих походів,
2) газ добре зі всіх міркувань
(правда, при температурі менше -25C не мав можливості перевірити)
Все спілкування на дану тему
  1. <<< до початку теми <<<
    [ Re: Цікавий матеріал.. :) ]
    додав(-ла) nevi 17:59:17 13/01/2006
    На Кавказі при готуванні на бензиновому примусі "Шмель-4" від підйому чергових до виходу на маршрут проходило 1.5 год, при готуванні на газі - 1 год.

    Затрат на обслуговування примуса набагато більше:
    1) розігрів на спирту (а чого варто було вберегти той спирт від особового складу :-)),
    2) періодичні прочищання, для чого потрібно розібрати весь примус і зібрати знову. Інтервал між прощищаннями спочатку становив ~1 тиждень, а в кінці виїзду - перед кожним розпалюванням, по 2-3 рази на день.
    3) десь за 3 тижні гумовий сальник на повітряній помпці стерся, і помпка перестала працювати. Довелося закрутити її наглухо і розігрівати примус на газовій горілці, поки пари бензину не створювати достатній для горіння примуса тиск - подалі від наметів (для чого потрібно 2 Оператори Примуса, які за небезпечну роботу отримувати збільшений пайок солодкого :-))
    4) як пише автор вищезазначеної статті, дійсно, в один момент пропустив клапан, і з нього вирвалвся десь метровий стовп полум’я, - цікаве видовище,

    Примус брався в ідеальному стані (Тасік підтвердить), всі операції з ним робилися дуже ретельно і старанно, і все одно в кінці-кінців йому наступив каюк (Тасік підтвердить (Тасік, соррі %-) ))

    Треба зауважити, що коли його (примуса, не Тасіка) розібрати, прочистити, зібрати, розігріти на газовому пальнику бензин, розігріти на спирту горілку і форсунку, то він горить дуже добре.

    Газ, до-речі, на висоті, через менший атмосферний тиск теж горить краще, ніж внизу.

    Отже,
    1) примус добре, але трудоємко/довго і не для тривалих походів,
    2) газ добре зі всіх міркувань
    (правда, при температурі менше -25C не мав можливості перевірити)
    • [ Re: Re: Цікавий матеріал.. :) ] відповів(-ла) Tasic 18:14:21 13/01/2006
      підтверджую ідеальний стан і каюк :)
      узагалі річ непогана і дешева у порівнянні з хорошим газовим пальником. Але розпалювання в умовах шторму, в наметі, коли вітер тріпає ним, доволі складне з точки зору не залишитися без даху на висоті майже 2 км уночі - новорічний похід на Марми :)
      А період прочищання все ж значно вищий, якщо примус початково добре прочищений і його деталі відмочені у розчиннику/бензині.
      Щодо часу приготування, то порівнювати газовий і бензиновий пальники просто так не можна, бо фажливий фактор - відповідність ефективної площі відбивання кана пальникові. Газовий та бензиновий пальники навряд чи мали геометрично однакові форсунки. Крім того, різні конфігурації корпусів обидвох джерел тепла, що визначає відмінності у пеплових потоках. Інакшими словами, частина пального могла витрачатися на нагрів повітря.
      Для високогірних походів, коли особливо важливий час приготування їжі і економія пального є спеціальні хитрощі типу теплових екранів під форсункою, що повертають тепло назад до дна ємності і знижують температуру балона та збільшують безпеку його використання.
      Скоро викладу матеріал про примус. А у Неві якось позичу газовий пальник. Для тесту ;)
      • [ Re: Re: Re: Цікавий матеріал.. :) ] відповів(-ла) nevi 11:49:50 14/01/2006
        Ще дуже помагає (кажуть, зменшення на 30% невикористаної енегрії - тої що піщла не на нагрів казанка, а мимо нього - треба якось перерахувати) накривати пальник чи примус куском склотканини.

        Я згоден, що різниця в геометрії має значення, але вищезгадувані агрегати мали приблизно однакові за діаметром форсунки і приблизно однаковий факел. Але то так, на око, тре колись нарешті зібратися і порахувати точно. А заодно і оптимальний режим горіння.

        Велике значення має посуда. Колись я намагався доказати Юркові Гудимі і всьому прогресивному людству, якою має бути казанок/кан для готування на пальнику і чому менашка ніяк не годиться, десь в архіві форуму то має бути.

        Чекаю на матеріал про примус :-)
        • [ Re: Re: Re: Re: Цікавий матеріал.. :) ] відповів(-ла) zhyvoy 18:23:57 15/01/2006
          В принципі погоджуюсь з тим, що написано вище. Але є багато факторів, які впливають на роботу палників різних типів, не мож бути на 100% впевненим в їх надійності. Наприклад трохи розповім про кращий дівайс від ПРИМУСА модель ОМНІ ФЬЮЛ. Маю нагоду використовувати це чудо техніки вже десь пів року;) Чесно кажучи задоволений ним я не настільки, з яким нетерпінням я його чекав. Привезли мені його друзі з Канади і витратив я на нього 425 грн, а не 900 грн. як у нас в Україні. Думаю, що на 425 потяне, а за 900 не купив би ніколи! Одразу розповім про виявлені плюси. Дійсно, як і запевняв виробник пальник працює на усіх видах палива(правда ще не пробував газ та спирт;), але з газом думаю проблем не буде). На усіх типах палива він розкачегарюється від 45 до 1 хв.(буває довше як примус не чищений). Ще приблизно хвилину плюється, особливо на брудному палеві, а далі як реактивний літак;) На усіх видах палива горить приблизно однаково, як розгорится то важко виявити на чому горить, але на важкому палеві типу керосин розпалюється довше. Літр води кіпятить приблизно від 4,5-6 хв в залежності від температури середовища. Дуже подобається його потужнє полум’я, а також регулятор потужності полум’я. Хочя не завжди вдаєтся відкорегувати мале полумя. Ще дуже допомогає "отражатель" та вітрозахист. Для варки використовую звичайну 2 л. алюмініву каструлю при чому з кришкою чи без небачу великої різниці у закіпанні! Також є великім + транспортування цеї штуки, завдяки його компактному складанні. На цему плюси закінчуються. Трохи про мінуси. Про ціну я вже казав;). Подібний мінус це вартість його комплектуючих орінгів всяких та інш. Доводиться його берегти, як "девочку" як шось политить готуйся до витрат;) Особливо "хіплими" виявились оська регулювання полумя, як поламається у середині корпуса, то ...... апарату. Тому при кожному розбиранні, стараєшся як можна легше дихати і поменьше зайвих рухів;) Також орінги(ризинові ущильнювачи) та різба без коментарів. Краще як можна меньше туди
          • [ Re: Re: Re: Re: Re: Цікавий матеріал.. :) ] відповів(-ла) zhyvoy 18:57:37 15/01/2006
            (Продовження). пхатися. Що неможливо, як використовувати наприклад керосин(про соляру я вже мовчу). Був випадок спалив літр так званого нашого "очищеного керосина", на вигляд "ослиная мочя"(такій термін можна зустріти на форумах;)). Після цего все. Годину колупався, розбирав, дув, чистив. Потім запрацював;) На слідуючий день процидуру повторював;) Звідси зробив висновок. Керосин і соляра ніхт використовувати. Во вам і мультипаливний примус! На бензі горить добре практично на любій, і чистити тільки після походів. Ще форсунки, такі маленькі піндюльки загубити їх як 2 пальця ....! Та ще на них така різьба, що глухо не закручую. З помпою(наносом) також треба обережно, вартість її 400 грн. А ще прикол замітив з останього походу. Примус працює собі нормально і тут бац гасне полюм’я. Зробили висновок, що коли в бутлі закінчується пальне і падає тиск полумя гасне, тому періодично треба підкачувати. В поході був ще один такий пальник і в нього теж таке було.
            Зробив висновок, що буржуйскі примуси не такі вже гарні, як їх малюють. Хоча як використовувати нормальне паливо, та дбайливо з ним гратися;) то буде працювати як годинник. Якщо у когось з київських є бажання зробити тест цему примусу, пишіть


до початку форуму ::: список форумів :::
перейти в


 


Пошук



 
 ::: головна сторінка ::: форуми ::: мапа сайту ::: статистика ::: відпочинок :::